سربازی با آموزش های مهارتی رنگ اشتغال می گیرد

۹ نظر

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان این که سرباز یک ثروت عمومی و سرمایه ملی است، گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار سرباز که بیش از ۴۰ درصد آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند به خدمت سربازی می‌روند که این موضوع توجه به سربازی را ویژه کرده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سامانه سرباز ماهر امروز صبح رونمایی شد. سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در این نشست به بحث سربازی پرداخت و اظهار داشت: امروز بحث سرباز و سربازی ویژگی‌های خاصی پیدا کرده و دارای شایستگی‌هایی شده که قابلیت توجه به آن را بیشتر کرده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: در بحث کمیت،‌کیفیت، پیوستگی و گستردگی سربازی در عرصه ملی آنچنان این بحث توسعه یافته است که سرباز به عنوان یک ثروت عمومی و سرمایه ملی محسوب می‌شود.
وی گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار سرباز که بیش از ۴۰ درصد آ‌نها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند عازم خدمت سربازی می‌شوند؛ بنابراین توجه به سربازی،‌ موضوع مهمی ا ست که هم فرمانده کل قوا و هم ستادکل نیروهای مسلح بر آن تاکید داشته‌‌اند.
این مقام ارشد ستادکل بیان داشت: در خرداد ۹۶ قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه بر این اساس تشکیل شد؛ وظیفه این قرارگاه غنی‌سازی و ارتقاء بهره‌وری سربازان در طول مدت سربازی است تا بتوان زمینه اشتغال سربازان را بعد از خدمت سربازی فراهم ساخت.
وی به محدودیت‌های مدت‌ زمان سربازی پرداخت و گفت: ۲۱ ماه،‌زمان مناسبی برای این کار نیست چرا که مشغله در زمان خدمت و همچنین نیاز به سرباز در طول ۲۱ ماه فرصت کافی را در حیطه مهارت‌آ‌موزی به سربازان نمی‌دهد؛ بنابراین در این خصوص جمع‌بندی کردیم تا بتوانیم زمان بیشتری را برای توسعه مهارت قائل شویم.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد: در این راستا بر آن شدیم تا قبل از زمان سربازی برای فرزندان ذکور ۱۵ سال به بالا که هنوز وارد خدمت سربازی نشده‌اند شرایطی را ایجاد کنیم تا به طور اختیاری و براساس علاقمندی‌شان از فرصت استفاده کرده و برای ورود به عرصه سربازی آماده شوند.
سردار فرحی تصریح کرد: در همین راستا از فضای مجازی استفاده کرده و سامانه‌ای را در عرصه ملی طراحی و گسترش دادیم تا علاقمندانی که تحت قیومیت نیروهای مسلح نبوده اما علاقه‌مند هستند بتوانند از ظرفیت‌های سامانه بهره ورند.
این مقام ارشد ستادکل، شرایط عضویت در این سامانه را داشتن تلفن همراه و اعلام کد ملی در سامانه عنوان و بیان داشت: این سامانه فقط برای جوانان ذکور بالای ۱۵ سال بوده و قبل از خدمت سربازی است.
وی گفت: بعد از ورود جوانان به این سامانه بر درج ۴۰ تا ۵۰ پارامتر اطلاعات که شامل مشخصات فردی، مهارت و مدارکی است که این جوان دارد عملا نوجوان عضو این سامانه می‌شوند و سامانه نیز در یک رفتار تعاملی یکسری مهارت‌ها را به فرد معرفی می‌کند.
این مقام ارشد ستادکل اعلام کرد: مهارت‌هایی که به این جوانان معرفی می‌شود در گام اول مورد نیاز نیروهای مسلح است؛ در گام دوم کشش بازار است و در گام سوم بنا بر طرح تکاپو به شرایط اقلیمی محل سکونت فرد بستگی دراد.
وی گفت: درنهایت و با تجمیع تمام بررسی‌ها، ۳ تا ۵ مهارت با توجه به مشخصات فرد، مهارت و علاقمندی‌اش به وی پینشهاد می‌شود، مهارت‌هایی که شانس ا شتغال و موفقیت فرد در آن بیشتر است.
سردار فرحی به ویژگی‌های سامانه سرباز ماهر پرداخت و گفت: عضویت جوانان در این سامانه و بهره‌گیری آنها، مشاوره‌ها و کسب امتیازات در مراحل بعدی در غربالگری اولیه سربازان مثمرثمر خواهد بود چرا که انتخاب سربازان متناسب با نیروهای مسلح و استفاده حداکثری از مهارت آنها امکان‌پذیر می‌شود و شرایطی مهیا می‌شود که سربازان در طول دو سال سربازی نیز مهارت‌ورزی کرده و با داشتن سابقه کار بتوانند به راحتی وارد بازار اشتغال شوند.
وی به همکاری ۱۶ وزارتخانه و ۱۴ نهاد در این زمینه پرداخت و گفت: در راستای مهارت‌آموزی و اعطای گواهینامه‌های مناسب این همکاری‌ها صورت گرفته است.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای،‌جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی کاربردی و ایرانسل با سامانه‌های دانا و لنز بیشترین نقش را در این زمینه داشته‌اند.
این مقام ارشد ستادکل راه‌های ارتباطی با این سامانه را استفاده از اپلیکیشن‌ و پیام‌رسان‌های موبایلی دانست و گفت: بنا داریم سامانه را به سمت پس از خدمت یعنی اشتغال و شرایط زمینه‌سازی اشتغال نیز سوق دهیم.
وی با تاکید بر این مطلب که این سامانه فعلا مربوط به نظام وظیفه نیست از نقش برجسته وزارت آموزش و پرورش،‌وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزارت ورزش در این عرصه خبر داد.
سردار فرحی هدف کلی از ایجاد سامانه سرباز ماهر را ایجاد ارتباط و تعامل دوطرفه میان سامانه و جوانان ذکور بالای ۱۵ سال، ایجاد راهنمای مهارتی و شغلی، توسعه مهارتی، اعمال امتیازات و مشوقات بهره‌برداری بهتر در حین خدمت و آماده‌سازی و زمینه‌سازی برای اشتغال پس از خدمت عنوان کرد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹ نظر برای سربازی با آموزش های مهارتی رنگ اشتغال می گیرد

  • م
    محمد .......
    ۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۶
    بچها جواب بدید
    خدا خیرتون بده
    دارم میمیرم از دلشوره
    من اهل کاشانم
    گواهی اشتغال به خدمت رو باید برایه کجا زد؟(اخه پدرم پبرانشهر بوده ،نمیدونم برایه پیرانشهر بزنم یا اونجایی که میخوام برم برای کسری خدمت،)
    لویزات اقدام کنم یا توپخانه ارتش اصفهان ؟
    • ر
      رضا
      ۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳
      بزا معاونت نیرو انسانی نزاجا. اصن بگو پدرت کجا خدمت کرده خودشون میدونن برا کجا بزنن
    • م
      محمد
      ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
      سلام .شاید حرفام بتونه کمکتون کنه مندپدرم دوران سربازی در جبهه بود به مدت 24 ماه ولی کارت ایثارش 20 ماه بود ساکن مشهد هستیم رفتیم شیراز یگان خدمتی پدرم کلا 1 ساعت کار داشت که اصلاحش کرد بعد گفت برید براتون پست میکنم یا دو روز شیراز بمونید بعد خودتون بیان بگیرید ما موندیم بعد 2 روز گواهی 24 ماه رو گرفتیم بلافاصله رفتم تهران لویزان 8 آبان بود نصفه روزه کارامو کردم 22 آبان کارت ایثار جدید اومد و 29 آبان گواهی کسری
      • م
        محمد
        ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
        ببخشید 6 آبان لویزان بودم
        • ع
          علی
          ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
          دادش پدرتون چه سالی خدمت می کرده شیراز
          • م
            محمد
            ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۲۴
            سال 59 تا61 یگان اعزامی شیراز بوده محل خدمت کردستان بود
          • ع
            علی
            ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
            سلام داداش تو سیستم ناجا هم ثبت شده؟
            • م
              محمد
              ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۰:۱۱
              اینی که میگی رو از کجا باید نگاه کرد؟؟؟
              • ع
                علی
                ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۲۰
                نظا م وضیفه شهر خودت

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ