ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر از افزایش میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس داد.


ه گزارش خبرگزاری مهر، علی الهیار ترکمن گفت: از آنجائیکه تدریس و شغل معلمی یک حرفه ممتاز محسوب می شود، با گذر زمان به عمق و کیفیت آن افزوده می شود و در تشکیل سرمایه های انسانی نقش به سزایی دارد لذا حفظ این سرمایه از اهم وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی افزود: بسیاری از افرادی که به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش می شوند از مسیر دوره های تربیت معلم به این شغل شریف اهتمام می ورزند و به عبارتی در عنفوان جوانی پا به این عرصه می گذارند از این رو پس از ۳۰ سال خدمت و دقیقا در دوره ای که به فرهیختگی و پختگی ویژه ای رسیده اند و در سن میانسالی بازنشسته می شوند و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات آنان محروم می شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای جبران این خلاء و در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و به منظور استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی بعمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز بکارگیری این عزیزان به میزان حداکثر ۱۴ ساعت در هفته اخذ گردید که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می شود.
وی اظهار کرد: پیش از این سقف مجاز برای بکارگیری معلمان بازنشسته ۸ ساعت در هفته بود.
الهیار ترکمن در پایان گفت:: شرایط به سمت و سویی برود که به توان از ظرفیت بی بدیل این نسل فرهیخته بیش از پیش بهره مند شویم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار استخدام فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ