زمینه ایجاد اشتغال برای زنان تحصیل کرده فراهم شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه ایجاد اشتغال برای زنان تحصیل کرده باید فراهم شود، گفت: مجلس آماده حمایت از این طرح های اشتغال آفرینی است.


به گزارش خبرنگار مهر، معصومه آقاپور ظهر امروز شنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه روستایی و کارگروه امور اقتصادی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم، گفت: باید همه مسئولان و مردم و سرمایه گذاران برای موفقیت ایران در این جنگ نابرابر اقتصادی تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه توجه به شرایط و محدودیت‌های منطقه‌ای در تصویب و اجرای قوانین ضروری است، ادامه داد: آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در زمینه های مختلف دارد و باید از این قابلیت ها در جهت توسعه استان استفاده شود.
آقاپور به نقش موثر صنایع متوسط در توسعه اشتغال تاکید و بر ضرورت اهمیت اشتغال زنان تحصیل کرده اشاره کرد و افزود: در عرصه جنگ اقتصادی محدودیت‌ها برای بخش تولید باید به حداقل برسد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کارگروه گفت: مشکلات حوزه اشتغال روستایی باید حل و فصل شود.
میر صمد ابراهیم‌پور به افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات تولیدی اشاره کرد و افزود: ناتوانی متقاضیان در ارائه وثیقه های بانکی و زمان بر بودن بررسی طرح ها در کارگروه ملی از جمله مشکلات استان است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۷ ۲۷۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی به متقاضیان طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت شده است.
تقی کرمی ادامه داد: همچنین طی سال گذشته ۳۱۴ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار و ۶ میلیارد تومان از محل تفاهم‌نامه با بانک‌های سینا و پارسیان و ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات نهادهای حمایتی به متقاضیان طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت شده است.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ