زمینه اشتغال معلولان در کرمان فراهم می‌شود

فرماندار کرمان با بیان اینکه برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در زمینه ایجاد اشتغال برای توانخواهان و معلولان اقدام کنند مشوق‌هایی وجود دارد گفت: باید زمینه‌های لازم برای اشتغال معلولان در کرمان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی بابایی امروز در شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان کرمان با بیان اینکه باید اطلاعات کاملی در زمینه اشتغال معلولان و خواسته‌ها و نیازهای اداره بهزیستی شهرستان کرمان در این زمینه به کارگروه اشتغال شهرستان کرمان ارائه شود اظهار داشت: برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در زمینه ایجاد اشتغال برای توانخواهان و معلولان اقدام کنند مشوق‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نعمت سلامتی هر کدام از افراد جامعه ممکن است به واسطه مخاطرات و اتفاقات تهدید شود گفت: هر کدام از ما باید این مسئله را مد نظر قرار دهیم که هر چند امروز از نعمت سلامتی برخورداریم اما این احتمال وجود دارد که در اثر یک حادثه دچار معلولیت شویم.

فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه هر کدام از اعضای جامعه ممکن است روزی نیازمند یاری و کمک دیگران شود افزود: اگر با این دید به مشکلات و مسائل جامعه معلولان نگاه کنیم آنها را بهتر درک کرده و با تمام توان برای حل مشکلات و نیازهای آنها اقدام میکنیم.

وی با بیان انتظاراتی که افراد معلول و توانخواه از مسئولان دارند گفت: ارائه خدمات متناسب با نیاز معلولان، ایجاد زمینه اشتغال برای آنها، مناسب‌سازی فضاهای عمومی و غیره از جمله نیازهایی است که باید به آنها توجه جدی شود.

بابایی با تاکید بر لزوم شناسایی تمامی معلولان و توانخواهان عنوان کرد: متاسفانه برخی خانواده‌ها از پذیرش فرزند معلول خود ابا دارند و این مسئله باعث می‌شود تا این معلولان از دریافت خدمات بهزیستی که حق آنهاست محروم بماند.

منبع : خبرگزاری تسنیم 

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ