زمینه اشتغال برای ۳۱۱ نفر با طرح های جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت دولت به استان، ۱۸ طرح صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر ۴۴۴ میلیارد ریال درسطح استان افتتاح می شود.

اسمعیل کریم زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان افزود: با بهره برداری و افتتاح از این طرحها برای ۳۱۱ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ پروژه از مجموع ۳۶ پروژه قابل افتتاح دربخش کشاورزی در سفر ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به استان مربوط به مدیریت صنایع تبدیلی و غذائی است، اظهار کرد: این ۱۸ پروژه شامل ۹ واحد سردخانه مدرن باظرفیت بیش از ۲۳ هزار و۷۰۰ تن، ۷ طرح بسته بندی حبوبات و غلات، عسل و میوه تازه با ظرفیت بیش از ۸ هزار تن درسطح شهرستان های ارومیه، تکاب، نقده، بوکان و اشنویه و یک طرح آرد جو با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در شهرستان مهاباد و یک طرح کشتارگاه مرغ با ظرفیت ۴ هزار قطعه در شهرستان مهاباد است.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی در صدور جواز تاسیس واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در طی فعالیت دولت تدبیر و امید رشد سه و نیم برابری داشته و فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۳۳۵۶ نفر از سال ۹۲ رشد یک ونیم برابری نسبت به سالهای گذشته برخوردار هستیم.

کریم زاده در ادامه با اشاره به خلاصه ای از فعالیت ها و دستاورد های شاخص در طی ۴۰ سال گذشته دربخش صنایع کشاورزی، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۶ برای تعداد ۴۶۹ واحد صنایع تبدیلی و غذایی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور و سردخانه پروانه بهره برداری صادر شده است که از این طریق برای ۳۵۲۴ نفر اشتغالزایی شده است.

وی گفت: برای این تعداد طرح اعتباری بالغ بر ۸۰۱۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این واحدها هزینه صرف شده است .

رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اذعان کرد: برای ۸۸۷ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت ۲۴۵۰ تن جواز تاسیس صادر شده و از این طریق برای ۸۳۲۸ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است .

کریم زاده خاطر نشان کرد: در خصوص آمار موافقت های اولیه صنایع تبدیلی و غذایی در طی ۴۰ سال گذشته برای راه اندازی ۲۲۶ واحد صنایع تبدیلی و غذایی به ظرفیت ۲۳۱ تن در گروه های مختلف زراعی و باغی ، دام و طیور و شیلات موافقت اولیه صادر شده است که در این راستا ۲ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال اعتبارسرمایه گذاری شده است که برای یک هزار و ۷۸۷ نفر نیز از این طریق شغل ایجاد شده است

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ