رونق اقتصاد و اشتغال خراسان جنوبی در گرو توجه به صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال راهی جز توجه جدی به صنعت گردشگری در استان نداریم.


به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی شب گذشته در مراسم بهره برداری از چند طرح گردشگری در فردوس گردشگری را موضوعی میان بخشی دانست که برای رونق آن باید همه دستگاههای اجرایی به وظایف خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه باید در حوزه آموزش کار کنیم تاکید کرد: اگر تمام امکانات یک شهر برای گردشگری مهیا باشد ولی رفتار خوبی مردم با گردشگران نداشته باشند بی نتیجه خواهد بود.
وی تصریح کرد: برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال راهی جز توجه جدی به صنعت گردشگری در استان نداریم.
رمضانی افزود: با تمام تلاشی که انجام شده در سه سال گذشته توانسته ایم تعداد گردشگران استان در سال ۹۱ از ۱۹۰نفر را به ۵ تا ۶ هزار نفردر سال برسانیم و این آمار در مقایسه با شهر یزد که سالانه ۸۵۰ هزار گردشگراز آن بازدید می کنند نشان می دهد که ما بسیار عقب هستیم.
وی شهرستان فردوس را به جهت قدمت بسیار بالا و آثار تاریخی مهم مانند نگینی دانست که بر تارک استان می درخشد و اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا عقب ماندگیهای سالهای قبل از گردشگری را جبران کنیم که سرمایه گذاری، ارائه خدمات با کیفیت و جذابیت های گردشگری در این بخش نقش مهمی ایفا می کند.
تلاش برای استقرار دانشکده معماری در مدرسه علیا
رمضانی ازتصویب ۲۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل بازارچه دائمی صنایع دستی پارک گردشگری تون خبر داد و افزود: منتظر ابلاغ این اعتبار هستیم و در جلسه ای که همین هفته با دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند داریم تلاش خواهد شد تا زمینه استقرار دانشکده معماری در بنای تاریخی مدرسه علیای فردوس فراهم شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس هم در این جلسه گفت: بنای تاریخی رباط خوشاب در حال حاضر در دست مرمت است که از مجموع ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز جهت مرمت تا کنون ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.
روح اله صداقت همچنین در مراسم کلنگ زنی هتل سنتی فردوس اعتبار مورد نیاز جهت ساخت این هتل را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد که توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.
وی افزود: این هتل در طبقه همکف بصورت کاملا سنتی و با بهره گیری از بنای قبلی این محل و استفاده از انرژی های نو در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.
برق رسانی به بنای تاریخی رباط خوشاب واقع در ۳۵ کیلومتری محور فردوس – دیهوک با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان، پروژه روشنایی پارک مجتمع گردشگری آب درمانی فردوس با اعتبار۸۲ میلیون تومان و ایستگاه راهنمای مسافربا هزینه ۲۳ میلیون تومان از جمله طرحهایی بود که با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
همچنین مسئولان ازمحوطه سازی و سنگفرش پارک گردشگری تون و عملیات تکمیل یک اقامتگاه بوم گردی در باغستان فردوس بازدید کردند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ