روند اشتغال ایثارگران در برنامه ششم توسعه تسهیل گردد

فرماندار قروه با تاکید بر تسهیل روند اشتغال ایثارگران در برنامه ششم توسعه، خواستار توجه به رفع معضل بیکاری در کنار بهره مندی از ظرفیت های منطقه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، موحد امان اللهی بعد از ظهر امروز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه با حضور مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران و مدیر کل بنیاد شهید کردستان و مشاور استاندار کردستان در امور ایثارگران، اظهار داشت: شهرستان قروه دارای شاخص هایی از جمله معادن و زمین های حاصلخیزی است اما مهمتر اینکه این منطقه به نام شهدا شناخته می شود.
به گفته وی قروه دارای ۴۶۱ شهید، هزار و ۱۲ جانباز، ۶۱ آزاده است که برای دفاع از کیان اسلامی و حرم در راه اعتلای قرآن جانفشانی کردند.
امان اللهی با بیان اینکه مردم قروه برای انقلاب هر آنچه در بضاعتشان بوده تقدیم کرده اند، افزود: حال در روزگار سازندگی همین مردم انتطار دارند از ما به عنوان کارگزاران انقلاب، که دین خود با خدمت رسانی درست را ادا کنیم.
وی در ادامه به وضعیت آب های زیرزمینی و خشک شدن دشت های قروه که تهدیدی برای کشاورزی منطقه محسوب می شود، اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد از اشتغال منطقه در بخش کشاورزی است و در واقع بیکاری جوانان در این حوزه آسیب می رساند.
امان اللهی از آسیب بیکاری در شهرستان گفت و تصریح کرد: در استان کردستان از نظر بیکاری قروه درصد بالایی دارد و در این میان فرزندان ایثارگران هم دیده می شوند که نیاز است تدبیری برای این مسئله اندیشیده شود.
وی خواستار تسهیل روند اشتغال خانواده های ایثارگران در برنامه ششم توسعه شد و بر تکریم ارباب رجوع و توجه به دایر کردن میز خدمت در ادارات تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر 

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ