رشد اشتغال تاسیسات گردشگری اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رشد اشتغال تاسیسات گردشگری در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز تصریح کرد: در نیمه نخست امسال به واسطه پروژه های سرمایه گذاری و احداث تاسیسات گردشگری ۲۵۸ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: این در حالی است که تعداد کل اشتغال تاسیسات گردشگری در سال گذشته ۳۰۰ نفر برآورد شده و در مقایسه، امسال با رشد اشتغال زایی مواجه هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: اغلب تاسیسات اشتغال زا، هتل و مجتمع های آبدرمانی است بطوریکه بیشترین میزان اشتغال با حدود ۱۰۰ نفر در سرعین و در رتبه دوم با ۸۰ نفر در مشکین شهر است.

فلاحی با اشاره به اینکه مابقی فرصت های شغلی در سایر شهرستان ها ایجاد شده است، ادامه داد: رشد اشتغال زایی پروژه های گردشگری به دلیل نظارت بر فرایند اجرای پروژه ها و تسهیل روند سرمایه گذاری حاصل شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین سیاست های اداره کل جذب سرمایه داخلی و خارجی جهت تقویت تاسیسات گردشگری است و علاوه بر تسهیلات و صدور موافقت اصولی اولیه در یک هفته، زیرساخت های لازم نیز تامین می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ