رشته‌های جدید علوم پزشکی برای ایجاد شغل تعریف می‌شوند

۱ نظر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در قوانین و مقررات ساده سازی شود و رشته های جدیدی در حوزه علوم پزشکی تعریف یا بازتعریف شده تا در کوتاه مدت باعث ایجاد مهارت و شکل گیری کسب و کار شوند که در این زمینه به تدریج وزارت بهداشت موارد را اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سید حسن هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: در بحث اشتغال آفرینی نمونه های زیادی وجود دارد که اگر این رشته ها تعریف یا بازتعریف شوند، با حمایت اندکی می توان اشتغال ایجاد و از سلامت مردم نیز حمایت کرد.
وی بیان کرد: هنوز در کشور با کمبود پزشک، دندان پزشک و پرستار مواجه هستیم؛ در حالی که پرداختی این رشته ها نسبت به سایر رشته ها بهتر است.
هاشمی درباره بومی گزینی رشته های پزشکی گفت: قانونی که مجلس تصویب کرد و در طول سه سال گذشته اجرا شد، مبنی بر این بود که ۳۰ درصد ظرفیت رشته های پزشکی به نیروهای بومی اختصاص یابد؛ این قانون کسانی را که از این سهمیه استفاده می کنند، مکلف کرد سه برابر دوران تحصیل در همان منطقه کار کنند. تفاوت این قانون با قوانین قبلی که اجرا نشده بود، این است که به این افراد مدرک داده نمی شود مگر اینکه تعهد خود را سپری کنند.
وی افزود: امیدواریم در آینده مجالس بعدی در این قانون تجدیدنظر نکنند و بگذارند یک بار برای همیشه کسانی که امروز تربیت می شوند، در آینده بتوانند مشکل مناطق محروم را حل کنند. همچنین موضوعی که در مورد اجبار غیرمنطقی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی مبنی بر گذراندن طرح و سال ها دوری از محیط خانواده است، مطرح شد، عملیاتی شود و قانون تغییر نکند.
هاشمی ادامه داد: در طول این سه سال این ظرفیت به خوبی دنبال شده و درحال تکمیل شدن است و اگر در بازه زمانی ۱۰ ساله این قانون تغییر نکند، دیگر مشکلی با عنوان طرح و ضریب k و کمبود نیروی تخصصی در مناطق محروم نخواهیم داشت.
وزیر بهداشت درباره بیکاری دانش آموختگان آموزش عالی و مهارت آموزی آنان نیز بیان کرد: دانش آموختگان پزشکی با این مشکل کمتر مواجه هستند. البته در برخی رشته های علوم پایه این مشکل وجود دارد؛ چرا که بی رویه اعلام ظرفیت شد اما این مشکل به طور کلی متوجه رشته های غیرعلوم پزشکی است.
وی افرود: کار خوبی که انجام شد و جای تشکر دارد، این است که نیاز ۱۰ سال آینده کشور مشخص شده است و در نتیجه در برخی رشته ها باید کاهشی و در برخی رشته ها باید افزایشی پیش برویم. تفاوتی که در این زمینه با وزارت علوم وجود دارد، این است که نیروها را تربیت می کنند اما کاری به اشتغال آنها ندارند. ولی وزارت بهداشت اگرچه اختیاراتش بیشتر از وزارت علوم نیست، متناسب با نیاز دانشجو تربیت می کند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اخبار لحظه به لحظه وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای رشته‌های جدید علوم پزشکی برای ایجاد شغل تعریف می‌شوند

  • م
    محمد
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۹:۰۵
    کارشناس توانبخشی فیزیکی یعنی کاردرمانی و فیزیوتراپی
    متاسفانه کاردرمانی خیلی وقته که پذیرش نمیشه لطفا رسیدگی کنید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ