رد شدن طرح جذب حق‌التدریسی‌ها در شورای نگهبان

۲ نظر

در روزهای گذشته طرح جذب معلمان حق‌التدریس در شورای نگهبان رد شد. این معلمان خواستار اصلاح طرح در مجلس و تسریع روند کار هستند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح الحاق یک ماده به "قانون تعیین تکلیفِ استخدامیِ معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی"، در شورای نگهبان به تصویب نرسید.
شورای نگهبان، بند ۴ این ماده را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی تشخیص داد و طرح را برای اصلاح به مجلس بازگرداند.
معلمان حق‌التدریس که مدتهاست منتظر تصویبِ نهایی این طرح و اجرای آن هستند و بارها نیز تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند، می‌گویند: امیدواریم مجلس هرچه سریعتر وارد عمل شود و اصلاحات لازم را انجام دهد چراکه از انتظار خسته شده‌ایم.
این معلمان می‌گویند: رد شدن این طرح به خاطرِ «بار مالی» آن، منافع ما معلمان را مخدوش می‌کند؛ سال‌هاست با کم‌ترین مزایا و امکانات، مشغول تدریسیم؛ روا نیست که جذب ما از این هم طولانی‌تر شود.
این معلمان که نگران آینده شغلی خود هستند، از نمایندگان مجلس درخواست حمایت دارند و امیدوارند با انجام اصلاحات لازم، این طرح در شورای نگهبان به تصویب نهایی برسد.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای رد شدن طرح جذب حق‌التدریسی‌ها در شورای نگهبان

  • ش
    شاهدی
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
    سلام
    من یک نیروی حق التدریس با دو فرزند مدرسه ای با این همه مشکلات مالی چطور یک آموزش و تربیت خوب در مدرسه داشته باشم من تمام ذهنم درگیر مشکلات اقتصادی خانواده می باشد با ماهی 700 هزارتومان می شود از پس مخارج منزل بر یی ایم من در خانه اجاره ای هستم و با وسیله که کرایه آن ماهی 300 هزار تومان می شود سر کلاس می روم بخدا از این 700 هزارتومان یک ریال برای منزل نمی ماند دولت ورود بکند ما دیگه از نظر مالی توان همکاری با آموزش و پرورش را نداریم ما جوانی و بهترین زمان عمر خود را برای آموزش وپرورش گذشته ایم الان دیگه در جای دیگر نمی توانیم استخدام بشویم چون شرایط سنی را نداریم بخدا فکر اساسی بکنید ما هم از همین کشور هستیم و دا یم خدمت صادقانه انجام می دهیم
    • پ
      پوریا
      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
      ما نیز به این درد گرفتاریم،یعنی منتظر جذب درآموزش وپرورش هستیم،آخه بعداز 12سال بلاتکلیف موندن،به هزارویک درد روحی روانی گرفتار شدیم،به چه جرمی؟؟؟؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ