دوره ابتدایی با ۷۸۰ نفر کمبود نیرو مواجه است

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دوره ابتدایی با ۷۸۰ نفر کمبود نیرو مواجه است.

به گزارش ایسنا، اصغر بیات در جلسه قطبی معاونان و کارشناسان دوره ابتدایی در ابهر، با اشاره به دو روش مدیریتی با رویکرد ریاستی و راهبری، یکی از سبک‌های نوین مدیریتی که باعث ارتقای اثر بخشی اقدامات مختلف از تصمیم‌سازی تا اجرا می‌شود را استفاده از ساز و کار مدیریت مشارکت‌محور عنوان کرد و افزود: رویکرد مدیریتی مشارکت محور ارتقای اثربخشی فعالیت‌ها را در آموزش و پرورش به دنبال دارد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده مدیران از واژه «ما» به جای «من» در حوزه کاری، گفت: اتخاذ رویکرد راهبری در نگاه مدیریتی به دنبال ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد شوق و اشتیاق در نیروهای انسانی و پرهیز از ترویج تفکر خودرایی، استفاده از قدرت در راستای اعمال فشار و ایجاد ترس و تنفر است.

بیات افزود: مدیرانی که تفکر و نگرش راهبری داشته باشند انجام کار را برای نیروهای انسانی جذاب کرده و به دنبال نشان دادن چگونگی انجام کار هستند و این موضوع در ارتقای عملکردها و موفقیت سازمان موثر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به موضوع علمی «هرس سیناپسی»اشاره و با تاکید بر این که سال‌های اولیه زندگی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای را در روند رشد ایفا می‌کند، تصریح کرد: مغز انسان یک سیستم فعال است و تجربه‌های دریافتی فرد از محیط، به عنوان اطلاعات ورودی مغز باعث جهت‌دهی آن می‌شود بر همین اساس توانایی ما در از بین بردن ارتباطات عصبی قدیمی که ارائه آموزش‌های غیر ضروری یا نامناسب در دوران ابتدایی را نیز شامل می‌شود موضوعی است که در این مقوله علمی قابل بررسی و توجه است.

بیات در ادامه، میانگین نرخ رشد آمار دانش‌آموزی در سطح استان در طول شش سال گذشته را ۲.۵ درصد عنوان کرد و با بیان این که دوره ابتدایی با ۷۸۰ نفر کمبود نیرو مواجه است، افزود: ۳۰۶ نفر از کمبود نیرو در دوره ابتدایی از طریق نقل و انتقالات، ورودی دانشگاه فرهنگیان، استخدام پیمانی و حق‌التدریس جبران خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم فراخوان نیروهای ابتدایی شاغل در سایر دوره‌ها، گفت: ارتقای کیفیت آموزش در دوره ابتدایی به ساماندهی مطلوب و عادلانه نیروهای انسانی در این دوره وابسته است و تحقق این هدف از اولویت‌های معاونت آموزش ابتدایی استان است.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ