دهیاران با فراهم کردن زمینه اشتغال مردم را در روستاها ماندگار کنند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: دهیاران با ایجاد شرایط لازم برای اشتغال کاری کنند مردم در روستا ها ماندگار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدعلی همدمی نژاد ظهر سه شنبه در همایش روز دهیاران که در محل سالن اجتماعات فرمانداری فیروزه برگزار شد اظهار کرد: هدف از تشکیل دهیاری ها این است که تمام اختیارات روستاها را به مردم انتقال دهیم.
وی افزود: خوشبختانه دولت نگاه ویژه ای به روستا ها دارد و اعتبار به دهیاری ها اختصاص پیدا می کند تا به عمران و آبادانی روستا ها بپردازند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: اعتبارات کافی نیست اما دهیاران باید کاری کنند که مردم در روستا ها ماندگار شوند و اولین راه حل برای ماندگاری مردم اشتغال در روستاها است.
وی بیان کرد: دهیاران کارآفرینان روستاها را شناسایی و معرفی کنند تا از تسهیلات موجود در استان استفاده کنند.
همدمی نژاد اظهار کرد: استخدام دهیاران ممکن نیست و دهیاری هایی که جمعیت شان بالای ۱ هزار جمعیت داشته باشند تمام وقت می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس هر سنوات ۲ درصد حقوق دهیاران اضافه می شود، متاسفانه خیلی از دهیاری های ما خطوط تلفن ندارند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: ما مشکلی در سال جاری داریم که تمام بودجه ها به صورت متمرکز به حساب دهیاران واریز می شود و دهیاران برای پروژه ها به کمک های مالی نیاز دارند که باید تلاش کنند بخش خصوصی را پای کار بیاورند.
وی گفت: در استان حدود ۵۰ ایستگاه آتش نشانی داریم که در تلاش هستیم این تعداد را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ