دلیل عدم اجرای مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه اعلام شد

مدیرکل امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دولت بار مالی افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را برای تامین اجتماعی هنوز محقق نکرده است، گفت: به همین دلیل هنوز این قانون اجرایی نشده است.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، نعیمی مدیرکل امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه، اظهار داشت: مجلس ابتدائاً تصویب کرده بود که مرخصی به ۹ ماه افزایش یابد ولی شورای نگهبان با توجه به بار مالی که این موضوع داشت، به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که نحوه تامین بار مالی آن باید روشن شود و به دولت اجازه داده می‌شود در صورتی که بار مالی آن را برای تامین اجتماعی تامین کند، مرخصی زایمان را از ۶ به ۹ ماه افزایش دهد.
وی گفت:‌تامین اجتماعی به جهت اینکه بار مالی آن هنوز تامین نشده است، مکاتباتی را با دولت داشته و امیدواریم به نتیجه برسد.
نعیمی بیان داشت: اگر مصوبات دولت که بار مالی برای صندوق‌های بیمه‌‌ای دارد، تامین نشود اجرای آن تخلف مالی محسوب می‌شود.
مدیرکل امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بنابراین تامین اجتماعی پیگیر این موضوع است تا بار مالی افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را از سوی دولت تامین کند.
وی گفت: اخیراً در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است که در بودجه سال آینده بار مالی مرخصی زایمان از ۶ تا ۹ ماه را ببینند تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ