دستمزد کارگران در شرایط کنونی اقتصاد کشور باید شناور شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همانطور که قیمت ارز در حال حاضر شناور است، میزان دستمزد کارگران نیز باید شناور باشد.
به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با کاهش شدید قدرت خرید مردم طی ما‌ه‌های اخیر، گفت: همانطور که قیمت ارز در حال حاضر شناور است دستمزدها و پرداخت مستمری‌ها نیز برای حفظ ارزش واقعی خودشان، باید به صورت شناور باشند.

نماینده مردم تهران، ری، میرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: کارگران و مستمری‌بگیران نه پول جدید و نه اضافه دستمزد، بلکه همان پول پنج ماه قبل خودشان را می‌خواهند. در بسیاری کشور‌های جهان نوسانات نظام ارزی و قیمت ارز به طور مستمر متوقف نمی‌شود در نتیجه، به پیشنهاد ما، بهترین راه‌حل برای جلوگیری از زیان مردم و قشر ضعیف جامعه شناور شدن دستمزها است.
مشکل مردم با کوپن حل نمی‌شود؛ دولت لایحه گسترده و جامع ارائه کند
محجوب با انتقاد از طرح اعطای کوپن الکترونیکی با هدف تامین کالاهای اساسی تصریح کرد: نوسانات اخیر در بازار ارز موجب وارد شدن خسارت‌های زیادی به زندگی اقتصادی کارگران و اقشار ضعیف جامعه شده است. وضعیت قشر کارگر با کار‌های ریز و ضعیف بهبود پیدا نمی‌کند و جامعه نیازمند طرح‌های گسترده و کامل است که متاسفانه دولت طرح مجلس را نپذیرفت، در نتیجه دولت باید خود لایحه‌ای جامع به مجلس ارائه کند تا ارتباط اکثریت مردم با دلار قطع شود و نوسانات ارزی بر زندگی آنها تاثیر نگذارد. باید اقلام قابل ملاحظه‌ای از کالاهای اساسی و مصرفی مردم را با نرخ ثابتی عرضه کرد.
مجلس نظام شناور ارزی را منتفی بداند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان، خاطر نشان کرد: برای کمک به قشر کارگر و ضعیف جامعه باید کالا‌های اساسی و اقلام مصرفی مردم با نرخ ثابتی عرضه شود. بنابراین مجلس باید در رابطه با نظام شناور ارزی که در قانون برنامه بودجه وجود دارد، تجدید نظر کرده و نظام شناور ارزی را منتفی بداند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ