در طرح مهارت افزایی سربازان، به دنبال اشتغال پایدار هستیم

سردار عباسقلیزاده با حضور در قرارگاه مهارت افزایی سربازان با بیان اینکه جوانان آینده سازان نظام هستند، اظهار داشت: دوران سربازی برای جوانان بهترین فرصت تعالی مدیریتی و مهارتی آنان به شمار میرود و یادگیری دانش توام با مهارت مدیریتی برای آینده جوانان نقش اثرگذاری دارد.


به گزارش بازارکار از آناج، سردار عباسقلیزاده با حضور در قرارگاه مهارت افزایی سربازان با بیان اینکه جوانان آینده سازان نظام هستند، اظهار داشت: دوران سربازی برای جوانان بهترین فرصت تعالی مدیریتی و مهارتی آنان به شمار میرود و یادگیری دانش توام با مهارت مدیریتی برای آینده جوانان نقش اثرگذاری دارد.
وی با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی سربازان تصریح کرد: یکی از راههای برون رفت از مسئله بیکاری در جامعه ارتقای مهارت شغلی جوانان است و قشر عظیمی از جامعه جوان نیز حدود دو سال از زندگی خود را به خدمت سربازی مشغول هستند و این دوران فرصتی است تا آنها بتوانند به مهارت های شغلی خود اضافه کرده و پس از خدمت به عنوان پشتوانه از آن مهارت اشتغالزایی و کار آفرینی کنند.

فرمانده سپاه عاشورا ضمن اشاره به تاکیدات فرمانده کل قوا بر مهارت اموزی سربازان خاطر نشان کرد: خوشبختانه پیرو سفارشات مقام معظم رهبری چندین سال است که قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه توسط ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل و امر مهارت آموزی کارکنان وظیفه در حال پیگیری است و تا به امروز در کلیه نیروهای مسلح علی الخصوص سپاه، برنامه های شایسته ای در این حوزه به مرحله اجرا در آمده است.

وی در ادامه اذعان نمود: در رده های سپاه استان اعم از سپاه عاشورا، نیروی زمینی، هوافضای سپاه، هر ماه بصورت مستمر و متناسب با علاقه و رشته تحصیلی، کلاسهای مهارت آموزی برگزار میشود و سربازان در طول خدمت مهارت های لازم را فرا میگیرند تا علاوه بر ارتقای مهارت تخصصی شان، منتج به اشتغال شود و این وظیفه ای است که نیروهای مسلح در حوزه اشتغال جوانان به عهده دارد و وظیفه مهم تر متوجه نهادهای دولتی است تا پس از اتمام دوران سربازی، با توجه به مهارتی که آنان در دوره خدمت و یا حتی قبل از آن کسب کرده اند روند کاریابی آنان را تسهیل و در نتیجه اشتغال آنان فراهم کند. و این مستلزم برنامه ای هدفمند و دقیق از سوی نهادهای ذیربط است تا سربازان منقضی از خدمت بلافاصله پس از پایان خدمت سربازی با دریافت تسهیلات و طی روند اداری در کمترین زمان بتوانند مشغول کار شوند.

سردار عباسقلیزاده در انتها خاطرنشان کرد: هدف از برنامه های مهارت آموزی و منتج به اشتغال شدن آن، رفع بخش بزرگی از آسیبهای ناشی از بیکاری در جامعه است و ما در این طرح به دنبال اشتغال پایدار هستیم نه کار جزیره ای. امیدواریم با همکاری نهادهای علمی و پژوهشی بتوانیم قدم های موثری در حوزه مهارت آموزی تخصصی سربازان برداریم.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ