دریافت ۳۷ میلیارد ریال وام اشتغال،عشایر آذربایجان غربی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای افراد مولد استان اختصاص یافته که تاکنون ۱۰ درصد آن پرداخت شده است.

بهرام زینال زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تسهیلات بانکی با بهره چهار درصدی و بازپرداخت پنج ساله به عشایر پرداخت می شود، افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری برای تولید گوشت قرمز و علوفه مورد نیاز دام های عشایر استان اختصاص یافته است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عشایر این استان ۳۵ درصد تولید پشم و صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: عشایر این استان سالانه ۱۹ هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و سه هزار تن پشم تولید کرده و به بازار مصرف عرضه می کنند.
وی با تاکید بر اینکه عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرد: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده و بقیه نیز در داخل استان و در مناطق چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می کنند.
زینال زاده بیان کرد: ۱۰۳ هزار و ۹۲۷ نفر از جمعیت آذربایجان غربی معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در ۱۶ شهرستان و یکهزار روستای این استان زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۰ ایل و ۲۲ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ