دریافت تسهیلات ۴۱۵ طرح اشتغال در خراسان جنوبی

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات ۴۱۵ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان توسط این صندوق در استان پرداخت شده که ۸۶ درصد سهم ابلاغی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا محمد زنگنه شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سه مرحله به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به صندوق کارآفرینی امید استان ابلاغ شد.
وی گفت: تاکنون ۹۰۷ پرونده به مبلغ ۹۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی و ۴۵۵ پرونده به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مصوب و انعقاد قرارداد شده است.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۷ درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در صندوق کارآفرینی امید مصوب و انعقاد قرارداد شده است.
وی گفت: صندوق کارآفرینی امید جزو ۶ استان نخست در جذب و پرداخت تسهیلات است که بیش از ۷۵ درصد تسهیلات را پرداخت کرده و تا پایان آبان ماه ۱۰۰ درصد تسهیلات را جذب خواهیم کرد.
زنگنه یادآور شد: از نظر جذب و پرداخت تسهیلات به ترتیب شهرستان های بیرجند، طبس، قاینات، نهبندان، زیرکوه و درمیان بیشترین میزان و شهرستان های سرایان و سربیشه کمترین میزان جذب را دارند.
وی با بیان اینکه بیشترین طرح های پرداختی مربوط به بخش کشاورزی و منابع طبیعی است گفت: ۱۴ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده که حدود ۶۸ درصد تسهیلات صندوق است.
وی ادامه داد: همچنین ۱۴ درصد تسهیلات در حوزه صنایع و معادن کوچک، پنج درصد در حوزه خدمات و فناوری، حدود ۱۰ درصد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حدود پنج درصد در حوزه صندوق های خرد محلی پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی هم در این نشست مجموع اعتبار ابلاغی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری این بانک را ۲۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: یک مرحله اضافه از محل منابع داخلی به مبلغ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به این رقم افزوده شد.
رضا ملایی افزود: در این زمینه ۲۵۱ طرح به مبلغ بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان به این بانک معرفی شده که ۷۵ طرح به میزان ۳۱ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان تاکنون پرداخت شده است.
وی گفت: مجموع پرداختی و در شرف انعقاد قرارداد ۶۳ میلیارد تومان است که هفت فقره به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان انعقاد قرارداد شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی بیشترین پرداختی را با ۱۳ میلیارد تومان مربوط به حوزه صنایع و معادن اعلام کرد و گفت: همچنین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، خدمات چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، سرمایه در گردش سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و مابقی مربوط به صنایع دستی و گردشگری است.
وی اظهار داشت: در حوزه نهادهای حمایتی نیز ۴۰ طرح به میزان ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی شده است که انتظار می رود متقاضیان به طرف شعب معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ