درخواست آموزش و پرورش برای اخذ ۲۵هزار ردیف استخدامی

۴ نظر

سیدمحمد بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش درخواست ۲۵هزار ردیف استخدامی دارد، گفت: شیب خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش تا ۳ سال آینده تند است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس با سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در نشست امروز(سه‌شنبه ۲۵اردیبهشت ماه) برگزار شد.

بنابراین گزارش در این نشست وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای جبران کمبود نیرو وزارتخانه متبوعش برنامه جامعی را به همراه سازمان امور استخدامی آغاز کرده‍اند، گفت: باید نیروی انسانی مورد نیاز، خروجی، کمبودها و مجاری جذب آن‌ها تا ۴ سال دیگر مشخص شود، تا هر سال در آستانه مهرماه غافلگیر نشویم لذا بحران کمبود نیرو به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

آموزش و پرورش درخواست ۲۵هزار ردیف استخدامی دارد

وزیر آموزش و پرورش مجلس با اشاره به درخواست ۲۵هزار ردیف استخدامی از سازمان استخدامی، افزود: اگرچه ردیف استخدامی که به وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری داده شده است، ۱۵هزار نفر است اما امیدواریم سازمان استخدامی با درخواست افزایش این ردیف موافقت کند.

شیب تند خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش از امسال تا ۳ سال آینده

وی اضافه کرد: شیب خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش از امسال تا ۳ سال آینده نسبتا تندی است لذا مسئولان باید در این چند سال توجه ویژه‌تری به آموزش و پرورش داشته باشند و ردیف استخدامی آن را افزایش دهند، البته این مسئله باید در برنامه جامعی که در فوق به آن اشاره کردم مدنظر قرار گیرد.

بطحایی اظهارکرد: در صورت تدوین این برنامه جامع، چشم‌انداز ورود و خروج نیروی انسانی آموزش و پرورش روش تا حداقل ۱۰ الی ۱۵سال آینده مشخص خواهد شد و دیگر نگرانی از این باب نخواهیم داد.

جذب نیروی انسانی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی دیگر محل مناقشه نیست

همچنین جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با بیان اینکه جذب نیرو انسانی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دیگر محل مناقشه نیست، گفت: درخصوص نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از دو منظر با وزیر آموزش و پرورش بحث دارم؛ ابتدا اینکه رسیدن تفاهم درخصوص آمار و اطلاعات مرتبط و مسئله دوم اصلاح روش‌های اداره و مدیریت آموزش و پرورش است.

۶۷ درصد نیروهای آموزش و پرورش معلم هستند

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با تاکید بر اینکه بهتر است استخدام‌ها منطقه‌ای باشند نه کشوری تا نیروهای موجود ساماندهی شوند، بیان کرد: نسبت نیروی پشتیبانی مدرسه به نیروی صف مدرسه ۳۳ به ۶۷ است در حالی که استاندارد آن باید ۲۵ به ۷۵باشد، درواقع فقط ۶۷ درصد نیروهای آموزش و پرورش معلم هستند که این به معنای عدم کارآمدی نیروها است.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای درخواست آموزش و پرورش برای اخذ ۲۵هزار ردیف استخدامی

  • ع
    علی
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰۰:۲۴
    نیرو خیلی کم دارن بنظرم ظرفیتا ۵برابر بشه برا قبولی
    • م
      مریم
      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
      اگرم افزایش بدن دست به دفترچه نمیزنن از حق التدریسیا میگیرن
      • د
        دوستان عزیز دوستان عزیز دوستان عزیز
        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
        اونا ک سر کار هستن باز نیرو کم دارن.
        • M
          Maryam
          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
          من حق التدریسی نیستم ولی خداکنه اونارو بگیرن که رقابت ما آسونتر بشه

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ