دانشجویان مشمول خدمت چگونه به عتبات اعزام می‌شوند؟

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام دانشجویان مشمول خدمت سربازی به عتبات اظهار کرد: متوسط اقامت دانشجویان در عتبات عالیات هفت روز است که شامل سه روز نجف، سه روز کربلا و یک روز در کاظمین است و بر این اساس برای دانشجویان پسر مشمول خدمت سربازی هم تمهیداتی در نظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: برای این دانشجویان، مجوز خروج از کشور را اخذ می‌کنیم، سال گذشته هم مجوز خروج برای ۲ هزار دانشجویان مشمول گرفته شده است همچنین دانشجویانی که از معافیت تحصیل استفاده می‌کنند نگران اعزام به عتبات نباشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: مجوز خروج برای دانشجویان مشمول خدمت تنها یکبار گرفته می‌شود؛ زائران مشمول که دارای گذرنامه نیستند بعد از صدور مجوز خروج از کشور می‌توانند به پلیس ۱۰+ برای اخذ گذرنامه مراجعه کنند.

مطهری پور با اشاره به زمان اعزام دانشجویان که به طور جداگانه برای دانشجویان دختر و پسر انجام می‌شود، افزود: اعزام دانشجویان دختر از ۲۷ تیر تا اول شهریور و اعزام دانشجویان پسران از اول شهریور تا ۱۵ مهر اعزام خواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ