خودکفایی یک هزار و ۴۲۴ مددجوی آذربایجان‌غربی با بهره گیری از وام های خوداشتغالی

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۴۲۴ مددجوی استان آذربایجان‌غربی با بهره گیری از وام های خوداشتغالی به خودکفایی رسیده و از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

امیر امیرنیا، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌غربی، در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه امسال یک هزار و ۴۲۴ مددجوی استان آذربایجان‌غربی با بهره گیری از وام های خوداشتغالی از حمایت این نهاد خارج شدند، گفت: امسال ۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای یک هزار و ۴۲۴ مددجوی استان آذربایجان غربی پرداخت شده است.امیرنیا اظهار کرد: در ۹ ماهه سال ۹۷، یک هزار و ۴۲۴ مددجوی استان آذربایجان‌غربی با بهره گیری از وام‌های اشتغالزایی کمیته امداد به خودکفایی رسیدند.

وی افزود: در ۹ ماهه سال ۹۷ در راستای اشتغال و توانمند سازی مددجویان و نیازمندان، ۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیته امداد استان آذربایجان‌غربی به مددجویان تحت حمایت این ارگان پرداخت شده است.

این مسوول با بیان اینکه شهرستان میاندوآب با ۱۸۳ طرح محقق شده، در استان آذربایجان‌غربی در زمینه اشتغالزایی پیشرو بوده، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون، ۲ هزار و ۶۴۴ نفر از تسهیلات خود اشتغالی برای اجرای طرح‌هایی در رشته‌های صنعتی، دامداری، کشاورزی، خدماتی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

امیرنیا در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بیشتر طرح‌های خوداشتغالی اجرا شده از ابتدای سال ۹۷ طرح‌های خدماتی بوده، اذعان کرد: سقف اعتبارات پرداختی در زمینه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۱۵ میلیون تومان، اعتبارات بانکی ۲۰ میلیون تومان و سقف اعتبارات اشتغال پایدار روستایی ۵۰ میلیون تومان بوده است.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: وام‌های اشتغال این نهاد تنها برای مددجویان تحت حمایت این ارگان نبوده و هر فردی که توسط حوزه مددکاری، مستحق دریافت وام باشد می‌تواند از تسهیلات خودکفایی این نهاد بهره مند شود.

وی در پایان سخنان خود تحقق کامل برنامه‌های مصوب، جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات بانکی، ایجاد طرح‌های راهبران شغلی و برپایی نمایشگاه فروش محصولات مددجویان را از اهم اهداف و برنامه‌های این نهاد در ۳ ماهه پایانی سال ۹۷ اعلام کرد

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده اخبار و جزئیات خود اشتغالی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ