خرید خدمت سربازی در بودجه ۹۸ پیش‌بینی نشده

۴۲۵ نظر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸، گفت‌ که خرید خدمت سربازی در بودجه ۹۸ پیش‌بینی نشده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، محمد مهدی مفتح در نشست خبری امروز (یکشنبه‌) در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: طبق یکی از این مصوبات مقرر شد افرادی که در سال ۹۷ و قبل از آن جریمه غیبت‌های بیش از هشت سال سربازی را به صورت اقساط پرداخت می‌کردند می‌توانند در سال ۹۸ اقساط خود را باز پرداخت کنند.

وی ادامه‌ داد: بر اساس مصوبات چهار سال قبل جریمه غیبت‌های بیش از هشت سال سربازی از مشمولان دریافت می‌شد، اما در سال ۹۸ چنین حکمی وجود ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد دو هزار میلیارد تومان برای بهبود معیشت کارکنان ارتش با هماهنگی فرمانده کل ارتش از منابع بانکی تامین شود که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از منابع پس انداز جاری و قرض الحسنه سیستم بانکی برای تسهیلات جهیزیه، ازدواج و ودیعه مسکن و ۸۰۰ میلیارد تومان باقی‌ مانده به عنوان وام تامین مسکن، ساخت و خرید که حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان به هر فردی است، پرداخت می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ادامه بررسی‌های این کمیسیون در بخش درآمدی بودجه، خاطرنشان کرد: دو سوم حجم بودجه کل کشور مربوط به بودجه شرکت ها است که آن طور که باید در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تخصصی مورد رسیدگی قرار نمی گرفت، اما امسال ما از ابتدای بررسی بودجه برای بررسی بودجه شرکت ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و گزارش نسبتا مفصلی تنظیم شد. این برای اولین بار است که به این موضوع پرداخته شده است.

مفتح همچنین اضافه کرد: طبق این گزارش ابتدا تعریف شرکت دولتی پیش‌بینی شده است که طبق آن شرکت دولتی، شرکتی است که سرمایه آن متعلق به دولت است. همچنین هر موسسه یا شرکتی که ۵۰ درصد از سهام َآن متعلق به دولت باشد تابع قانون تجارت است. بر این اساس در پیوست ۳، بودجه ۳۸۵ شرکت به عنوان شرکت دولتی مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از بین ۳۸۵ مورد، ۳۷۲ مورد شرکت دولتی، ۹ بانک دولتی، دو موسسه انتفاعی وابسته به دولت، یک ردیف فرعی، ذیل شرکت نفت و یک ردیف فرعی ذیل شرکت گاز است. همچنین حجم کل بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۸ ، ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۷ که ۸۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است ۵۲ درصد رشد داشته است. علاوه بر این ۷۸ شرکت نسل اولی با ۷۴۱ هزار میلیارد تومان و ۳۰۷ شرکت دیگر با ۵۳۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گفته مفتح از مجموع شرکت های دولتی ۳۲۰ شرکت معادل ۹۸.۵ درصد سودده هستند که اعتبار آنها بالغ بر ۱۲۵۶ هزار میلیارد تومان است و ۶۵ شرکت معادل یک و نیم درصد زیان ده هستند. (مثل آب و فاضلاب روستایی) که کمک زیان می‌گیرند و بودجه آنها ۱۸.۸ هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: از دیدگاه اصل "۴۴" ۲۳ شرکت یعنی ۱.۳ درصد مشمول گروه یک هستند که ۱۰۰ درصد باید واگذار شوند، ۱۱۹ شرکت معادل ۴.۵ درصد مشمول گروه دو هستند که حداکثر دولت می‌تواند ۲۰ درصد در آنها سهم داشته باشد، ۱۴۳ شرکت گروه سه، ۱۱ شرکت گروه چهار و ۸۹ شرکت سایرین هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه یادآور شد: هزینه کل این شرکت‌ها ۹۹۲ هزار میلیارد تومان است که ۶۷۱ هزار میلیارد تومان معادل ۶۸ درصد هزینه‌های عملیاتی شرکت ها، تولید و توزیع است. ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمومی و اداره، ۴۸ هزار میلیارد تومان هزینه‌های پرسنلی و ۱۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. این‌ در حالی است که کل بودجه عمرانی دولت در صورت تحقق ۱۰۰ درصدی ۶۲ هزار میلیارد تومان ست.

وی با اشاره به این که شرکت های دولتی ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات و سود سهام به خزانه واریز می‌کنند، گفت‌: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه، بودجه شرکت های دولتی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد.

مفتح در ادامه از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که براساس آن سازمان تعزیرات حکومتی موظف است با همکاری ناجا، اموال، دارایی و وجوه نقد و سپرده های بانکی محکومین تعزیرات حکومتی را برای وصول، شناسایی کند.

به گفته وی در مصوبه دیگری مقرر شد تخلفات رانندگی و جرایم متخلفان راهنمایی و رانندگی به مالکان خودروها پیامک شود، البته هزینه پیامک با درج در قبض تلفن مالک خودرو اخذ می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: در مصوبه دیگری به استانداران اجازه داده شد که برای احداث مجتمع های اداری در شهرستان ها، ساختمان های ملکی ادارات دولتی را با مجوز شورای برنامه ریزی استان، به فروش برسانند و بر این مبنا منابع لازم برای احداث این مجتمع ها و ارائه خدمات به مردم، به دست آورند.

مفتح از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که براساس آن به وزارت اقتصاد و دارایی اجازه داده شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال، اموال و دارایی های دولت را شناسایی کرده وبه فروش رساند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری یادآور شد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد که ماهیانه معادل یک درصد از یک دوازدهم سود شرکت ها و بانک های دولتی را تا مبلغ ۵۲۰۰ میلیارد تومان از حساب آنها برداشت کند که موارد هزینه ای آن بعداً اعلام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: امروز کمیسیون مصوبه ای تاثیرگذار در حوزه تولید داشت که البته در اصلاحیه بودجه ۹۷ نیز این موضوع تصویب شده ولی هنوز به تائید شورای نگهبان نرسیده است. طبق مصوبه کمیسیون کسانی که از بانک ها تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند، برای بازپرداخت این بدهی، اصل قرارداد اولیه ملاک خواهد بود و اگر در فاصله زمان قراردادهای بعدی بوده و نرخ های دیگری بر آن اعمال شده، کان لم یکن خواهد بود و بدهی فرد وام گیرنده با همان قرارداد اولیه با نرخ سود پیش بینی شده به صورت ساده و نه مرکب مشخص می شود. بر این اساس اگر وام گیرنده در این مدت مبالغی را به هر عنوان اعم از سود و جریمه پرداخت کرده، جزو پرداخت های وام گیرنده محاسبه شده و از اصل وام کم خواهد شد. به این ترتیب شرایط مناسبی ایجاد می شود که وام گیرندگان تا سقف ۴ میلیارد تومان وام های خود را به سیستم بانکی بازپرداخت کنند، از طرفی اگر بانک ها در این میان متضمن زیان شوند می توانند این زیان را ظرف ۵ سال در ترازنامه مستهلک کرده و هزینه آن برای بانک ها به عنوان هزینه قابل قبول تلقی می شود.

وی یادآور شد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق اسناد خزانه اسلامی برای تملک اراضی مربوط به طرح های عمرانی قابل استفاده است. همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در صورتی که وام گیرنده، کل وام را یکجا پرداخت کند تا سقف ۷.۳ هزار میلیارد تومان شامل بخشودگی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۲۵ نظر برای خرید خدمت سربازی در بودجه ۹۸ پیش‌بینی نشده

  • س
    سعید
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۰۳
    سلام دوستان من سال هشتادو هشت از خدمت فراری شدم و چندین بار مراجعه کردم خدمت کنم و باز نتونستم خدمت بکنم بار آخر سال نود فراری شدم مال من از هشتادوهشت شمرده میشه یا نود؟ و اینکه من الان میتونم برم بخرم یا تموم شد؟
    • م
      محمد
      ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۰۱
      سلام دوستان من منتظر هفتاد درصدی هستم بنظرتون برم ثبت نام کنم یا همچنان منتظر باشم پارسال جریمه برام امد نداشتم پرداخت کنم حالا مبگه دوباره باید ثبت تام کنی
      • M
        M
        ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۰۱
        داداش برو ثبت نام کن دنبال 70 نباش هر چقدر پول بدی ارزش داره ایندته دو سال جلویی
      • م
        مسلم
        ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۴۴
        آقا ماهان منم مثل خودتون 7 سال و 9 ماه غیبت دارم باید یه فکری به حال ماها هم بکنن،خدا رو چه دیدی وقتی ببینن پول زیادی نصیبشون میشه شاید سال آینده رو هم به عنوان آخرین سال قبول کنن،فعلاً که چاره ای نداریم اما باید تمام تلاش و پیگیری مون بکنیم که یه فکری به حالمون بشه
        • م
          ماهان
          ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۵۸
          والا ما تا الان هرچی دیدیم اینه که دولت و مجلس حرفی ندارن اما ستاد کل همیشه با همه چی مخالف بوده
        • س
          سجاد
          ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۱۶
          دوستان یعنی همه چیز تموم شد دیگه ، خیلی برنامه ها واسه سال آینده ریخته بودم
          • و
            وحید
            ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۰۵
            چه برنامه ایی راستشو بگو
          • م
            مسلم
            ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۴۹
            دوستان واقعا هیچ چیزی معلوم نیست، اینطور که معلومه استقبال تو این چند روز خیلی خوب بوده و اگه تا آخر سال خیلی ها باشن که ثبت نامشون کامل نشه سال بعد نیز تمدید میشه
            • م
              ماهان
              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۵۳
              آقا مسلم فقط و فقط برای کسانی که قسط بندی میکنن و الان میتونن ثبت نام کنن تمدید میشه کسی به فکر ما با 7 سال و 9 ماه یا 10 ماه یا 11 ماه غیبت نیست.
            • م
              مهدی اصلی
              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
              آخه کسی که حدود 45 سالشه دیگه کارت پایان خدمت میخاد چیکار،؟؟؟؟؟عمرآ کسیم نداشته باشه بره دنبالش...تو کشورای دیگه همین حدودا مردم بازنشسته میشن دیگه....یعنی یه قانونایی میزارن نهایتآ تو کل کشور دو نفرو شامل بشه و استفاده کنن....ولی این طرح که امید 3 میلیون نفر بودو برداشتن....کاش تو این مملکت بدنیا نمیومدم.
              • H
                Hamid lorestani
                ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
                کاش اینجا به دنیا نمی اومدم ، دمت گرم حرف دل منو روی
                • v
                  vahid
                  ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
                  45ساله ها دیگه لازم نیست به بخرن خود به خود معاف هستن معافیت سنی هستن
                • ح
                  حمید
                  ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
                  سلام ، من رفتم پلیس +10 پرسیدم گفت تا آخر بهمن ثبت نام میکنی تا بیست روز بعدشم باید تمام جریمرو کامل پرداخت کنی قسطی نمیشه
                  پسچرا اینجا نوشته که اگه اقساطش موند برا سال 98 مشکلی نداره؟؟؟ تکلیف چیه چرا گیجمون میکنن؟
                  • ع
                    علی
                    ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹
                    تمام اخبار که زدن تا پایان سال
                    این آخر بهمن از کجا اومد؟!!!!!!!!!
                    کسی میتونه بپرسه؟
                    • ح
                      حمید
                      ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
                      والا من امروز از پلیس +10 پرسیدم اینطوری گفت بهم ، منم گیج شدم خودم اخبار یه چیز میگه خیری میپرسی یه چیز دیگه میگن ،
                      اگه میتونید نظام وظیفه یا پلیس+10 برید بپرسید، من که اعصابم بهم ریخته انقدر که هرکی یه چیز میگه
                      • ع
                        عابدینی
                        ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
                        چون قانون سال بعد هست و ابلاغ نشده بهشون به حرفشان توجه نکن.سال بعد میتونی اقساط بدی
                        • ع
                          علی
                          ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
                          از یک دفتر دیگه هم بپرس
                          من هم سر میزنم و میپرسم
                      • M
                        Mohamad
                        ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۵۹
                        منم پلیس +10 رفتم گفت سال دیگه نمیشه تا پایان سال باید کل جریمرو پرداخت کنی،من بهش گفتم تو خبرا چیز دیگه میگن جواب داد که سیستم ما که اینو میگه و بیشتر اسفند ماه شرایط جدید رو بهمون ابلاغ میکنن،دسه اخرم گفت حالا شما یک سوم رو بریز تا طرح از دستت نرفته.
                        • ع
                          علی
                          ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
                          نپرسیدی تا کی زمان برای ثبت نام هست؟
                          • M
                            Mohamad
                            ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۲
                            شما باید زود اقدام کنی علی اقا تا اخر سال هست ولی تا جوابت بیاد خودش یک ماه طول میکشه دست بجنبون.
                          • م
                            موید
                            ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۰۷
                            من امروز پلیس +10بودم گفتن باید کل مبلغ واریز کنی گفتم میخوام قسط بندی کنم برای سال بعد گفتن نمیشه سال بعد نیست باید تا آخر سال تسویه کنی
                            • M
                              Mohamad
                              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۳۶
                              اره چون توسیستمشون تا اخر سال اقساط هست نه واسه سال بعد،سال بعد که اومد اونا هم سیستمشون باز میشه،حرفی که سردار زده به این واضحی نمیشه که به حرف یه کارمند ساده اکتفا کرد.
                          • م
                            محمد
                            ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۴۵
                            من امروز رفتم گفتن یک سومش رو واریز کن فیش و اون برگه محضری روبیار تا بزنیم توسیستم ببینیم چه گزینه هایی بازمیشه گفت اونموقع مشخص میشه که میشه اقساطش رو سال دیگه هم بدی یانه
                            • ف
                              فرهاد
                              ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
                              میشه تا آخر سال 98 اقساط شو بدی من امروز پرسیدم گفتن میشه، فقط گفتن تا اقساط تموم نشه کارت نمیاد
                          • H
                            Hamid lorestani
                            ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
                            من با هفت سال و یازده ماه تکلیفم چیه الان ، معافیت رهبری هم برگشت و نظر من این طرح کلا تمام و بسته شد خدا بیامرزتش
                            • م
                              ماهان
                              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
                              تکلیفمون اینه که مثل سال های قبل غیبت رو ادامه میدیم.در ضمن معافیت سنی رهبری سال های قبل هم بود.مثلا همین پارسال هم بود.
                              • م
                                مجتبی
                                ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
                                بدرکه اصفل و الصافلین که بسته شد کارت میخوام چکار 7سال و 11ماهه نداشتمش من بعدم نمیخوامش ارزونی خودشون والا بقران اعصاب و روان واسم نمونده ناموسن این کمیسیون هرروز همه چیز بررسی میکنه جز این طرح واسشون مهم نیست
                                • H
                                  Hamid lorestani
                                  ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
                                  راست میگی حرف حق جواب نداره
                                  • H
                                    Hamid lorestani
                                    ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
                                    من فقط پاسپورت میخوام مگه مه احتیاجش نداشتم و ندارم مجتبی جان، من میخوام برم خارج کشور ، اگه شد شد نشد مهم نیست بی خیالش ، تا کوه هست پاسپورت نمیخوام
                                    • M
                                      M
                                      ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
                                      داداشایه گلم امکانش هست بره تو صحن علنی مجلس و راجبش بحث بشه و تصویب بشه دوباره میره تو کمیسیون و اونجا اصلاح میکنن و قانون ممکنه تمدید بشه اگه هم نشد یه فرصت بدن به کسایی که 7 سال غیبت دارن بیان بخرن و قسطشو سال 98 بدن
                                    • ح
                                      حامی
                                      ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
                                      داداش کمیسیون بررسی کرده که سخنگوکمیسیون گفته سال دیگه همچین حکمی وجودنداره
                                      • M
                                        M
                                        ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۰۹
                                        مجلس میتونه قانونو اضافه کنه و تغییر بده و حتی میتونه تمام مصوبات کمیسیونو تغییر بده جهت اطلاع گفتم بدونی
                                        • ح
                                          حامی
                                          ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
                                          داداش من که ازخدامه همچین اتفاقی بیوفته ولی هرکاری بکنن بازم ستادکل مخالفت میکنه
                                          • ح
                                            حامی
                                            ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
                                            مجلس نمیتونه سرخودکاری بکنه اگه بخادقانون خریدخدمتوتمدیدکنن بایدرهبردرمیون بزارن ونظرشوبپرسن
                                            • M
                                              M
                                              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۷
                                              پارسال هم همین بود داداش با نظر رهبر تمدید شد خداکنه امسالم همینجوری بشه
                                              • ح
                                                حامی
                                                ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
                                                پارسال توی بودجه تبصره اش اومده بودولی امسال نیومده فقط خدابایدبهمون رحم کنه
                                            • ع
                                              علی
                                              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
                                              معافیت رهبری
                                              که تموم نشده بود که برگرده
                                              این معافیت قبل از 54 همیشه بود
                                              فقط خبرش رو نوشتن
                                              • م
                                                ماهان
                                                ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
                                                واقعا کسی که 43 سالش هست یا بیشتر دیگه اصلا کارت پایان خدمت به چه دردش میخوره؟! فقط ممکنه برای خروج از کشور به دردش بخوره.
                                                • ع
                                                  علی
                                                  ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
                                                  این معافیت از سال 82 هست
                                                  از همون زمان همه گرفتن
                                                  حالا ممکنه کسی کلا خارج از کشور بوده
                                                  بخواد یه سر بیاد ایران
                                                  خوب میگیره
                                                  این قانون زمان نداشت
                                                  از همون سال 82 تا حالا برقراره
                                                  و اجرا می‌شده
                                                  هر کی مراجعه کرده بهش کارت رو میدادن
                                            • م
                                              مسعود
                                              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱
                                              هیچ کس هیچ خبر جدیدی نداره؟ امیدی نیست چندماه یه فرصتی بزارن کاش مجلس یا ستاد کل حداقل چندماه تمدیدش کنه بعضیا فقط چند روز کم دارن
                                              • M
                                                M
                                                ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
                                                کاش مجلس یه اصلاحیه بده اونایی که تا اخر سال 7 سال هستن بیان بخرن و اقساط هم بره برایه سال 98
                                              • ا
                                                امیر
                                                ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۴۸
                                                سلام من خرید ثبت نام کردم مدرک سیکل
                                                ترک تحصیل 89 اما بابام سال 90 یا 91 رفته بود کسری بگیره بهم اونموقع 6ماه دادن وبابام میگفت تو سیستم ثبتش کردن تازه اشتباهی بامدرک دیپلم گفت ایا مشکل پیش میاد با این وضعیت برام تعلق نمیدن بهم یا گیر میدن بهم یعنی بدبخت شدم رفت یکی جوابمو بده تو رو خدا دارم از استرس میمیرم؟
                                                • م
                                                  مهرداد اصلی
                                                  ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۰:۳۰
                                                  داداش اگه میخوای کاملا مطمعن شی کاری نداره برو نظام وظیفه با کد ملیت نگاه کنن بگن برات چه تاریخی رو با چه مدرک زدن بهتر از اینه که اینجا راهنمایی بخوای و هر کسی به نظری بگه .
                                                  • ا
                                                    امیر
                                                    ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۱۳
                                                    من که ثبت نام کردم فوقش اسمسش میاد شاملت میشه یانه منظورم این بود بنظرتون کسری رد کردن مصل معافیت تحصیل من چون کلا خدمتم نرفتم دفترچه پست نکردم چطور اونموقع کسری دادن درحالی درس نمیخوندم
                                                  • م
                                                    محمدجواد جوادی
                                                    ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴
                                                    شما که دیپلم نگرفتی تو سیستم حتما ثبت شده اونا کاری به اظهارات ما ندارن فقط چیزی که تو سیستم خودشون ثبته براشون مهمه
                                                  • م
                                                    مهرداد اصلی
                                                    ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۴۷
                                                    داداش محمد اونجور که تو مصاحبه ها گفتن تا سال دیگه م میتونی قسط بدی ولی داداش رو حرف اینا زیاد نمیشه حساب رفت دقیقا نمیتونم تایید کنم والا
                                                    • م
                                                      محمد
                                                      ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۳
                                                      سلام دوستان من با هر بدبختی بود نصف پولو جور کردم از پارسال تا الان گیر بودم
                                                      الان هم منتظر تخفیف هفتاد درصدی هستم بنظرتون منتظر بمونم یا برم همین نصف رو بدم بقیه هم قسط ببندم
                                                      پارسال برام 13 تومن امد که نداشتم بدم
                                                      تو رو جان خودتون راهنمایی کنید ممنون
                                                      • م
                                                        موید
                                                        ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۳۱
                                                        سلام اقا محمد تا الان که فرصت داری برو ثبت نام کن چون متاسفانه سال دیگه خرید خدمت نیست
                                                      • م
                                                        مهرداد اصلی
                                                        ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۳۳
                                                        عبدالصالح جان ممنونم که به سوالاتم جواب دادی داداش انشالله از خدا میخوام مشکل تک تکتون حل بشه. من خودم امسال تابستون خریدم ولی بخدا مثل بقیه فقط خودمو نمیبینم دلم میخواد مشکل همه حل شه و تمدیدش کنن چون همه اینسختیارو خودم کشیدم درک میکنم واقعا
                                                        • م
                                                          موید
                                                          ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۲۶
                                                          سلام داداش مهرداد خوبی ببخشید من امروز رفتم ثبت نام کردم پلیس+10بعد مدارکم تحویل دادم گفتن ده روز دیگه مبلغ برات اسم س میاد گفتن ده روز دیگه بیا میگم نامه اخرین فرار نمیخوان بیارم
                                                          • ع
                                                            عابدینی
                                                            ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۰۸
                                                            اگه فراری باشه باید بری پادگان نامه بیاری اس نقص پرونده برات میاد میری نظام وظیفه نامه میده میری پادگان
                                                            • م
                                                              موید
                                                              ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۳۰
                                                              داداش عابدینی این نامه خودم باید برم بیارم مثلان میشه پدرم یا برادرم بره بگیره بیاره
                                                            • م
                                                              مهرداد اصلی
                                                              ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۴۳
                                                              سلام داداش احتمالا هنوز نمیدونستن فرار داری بعد از برسی مشخص میشه برای تسریع و پیشرفت کارهات شنبه برو نظام وظیفه نامه رو خودت بگیر برو پاسگاه یا پادگانت
                                                              • ع
                                                                عابدینی
                                                                ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
                                                                اقای موید عزیز اینا نمیدونستن شما فرارید شما بعد پیامک برو نظام وظیفه با کارت ملی نامه میدن میری پادگان قسمت نیروی انسانی کاریت ندارن نترس نامه رو گرفتی بده نظام وظیفه برات مبلغ جریمه بیاد بعد ریختن جریمه باید دوباره بری پادگان برای تسویه و احتمالا دادگاه هم میفرستت شعبه قضایی.نترس کارت قانونیه مشکل پیش نمیاد.
                                                                • ر
                                                                  رضا
                                                                  ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
                                                                  سلام بعد ثبت نام از نظام وظیفه برات اس میاد که پرونده ات ناقص هستش میری اونجا ی نامه بهت میده ببری پادگان میری اجدانی پادگان ج نامه را همون روز میده میبری نظام وظیفه بعد برات اس میاد میری پلیس +10 فرمها را با فیش که چقدر باید بریزی ب حساب بهت میده همه را که اوکی کردی و دادی ی نامه بهت میده که ببری پادگان تسویه کنی ی ساعت هم دادگاه نظام کار داری اما هیچ کارت ندارن بلامانع بهت میدن و میایی تسویه زرنگ باشی 4 روز کار داری
                                                              • ح
                                                                حجت
                                                                ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
                                                                دوستان چیکارگنیم غیبت شش سالا شش ماها بکنیم هشت سال؟
                                                                • م
                                                                  ماهان
                                                                  ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۳۹
                                                                  هیچ راهی نداره عزیز.
                                                                • M
                                                                  Mohamad
                                                                  ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۱۷
                                                                  سلام مهرداد جان،یه سوال حالا ما یک سوم رو ریختیم به حساب دیگه واسه تسویش تا سال بعد مهلت میدن دیگه؟تو یک ماه که نمیتونم تسویه کنم
                                                                  • م
                                                                    مهرداد اصلی
                                                                    ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۴۴
                                                                    چرا داداش تو یه هفته هم میتونی جمع کنی امضای تسویه رو . اره داداش ولی سعی کن زود برو تسویه
                                                                    • M
                                                                      Mohamad
                                                                      ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۰:۴۶
                                                                      داداش منظورم اقساط هست،تو سال دیگه هم مهلت پرداختش هست؟
                                                                  • م
                                                                    مهرداد اصلی
                                                                    ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
                                                                    سلام دوستان من خیلیا رو اینجا راهنمایی کردم و تونستم با راهنمایی خیلی از دوستان کارتمو بخرم .الانم دارم به یکی از دوستانم کمک میکنم تا اونم بتونه بخره ولی به یه مشکل بر خوردیم اونم اینه که تو سیستم نظام وظیفه تاریخ ترک تحصیل رو زدن 88 ولی تو سیستم اموزش پرورش سال 90 الان رفتیم فرم رو پر کنیم تو سیستم اموزش پرورش 90 اومد ولی رفتم از نظام وظیفه استعلام کردن 88 اومد حالا باید چیکار کنیم؟
                                                                    • ع
                                                                      عبدالصالح
                                                                      ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۶
                                                                      سلام
                                                                      مهم سیستم نظام وظیفست
                                                                      آخرین مدرکتون چیه و متولد چه سالی هستین ؟
                                                                      • M
                                                                        Mohamad
                                                                        ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
                                                                        مهرداد داداش یه سوال،حالا ما یک سوم رو ریختیم به حساب برا اقساطش که واسه سال دیگه بیوفته مشکلی نیست دیگه؟؟چون تو یک ماه که نمیشه تسویه کرد

                                                                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                      ثبت پاسخ