خبر جذب ۴۵۲ نفر در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

 میانگین نسبت معلم به دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد ۸ واحد از میانگین کشور کمتر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت:میانگین نسبت معلم به دانش آموز در استان از میانگین کشور میانگین نسبت معلم به دانش‌آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ و در کشور به ازای هر ۲۵دانش‌آموز یک معلم وجود دارد که بیانگر وضعیت بسیار مطلوب و عدم کمبود معلم در استان است.
هادی زارع پور در نشست شورای آموزش و پرورش استان افرود: در استان به علت پراکندگی مناطق مسکونی، روستایی و عشایری ۸۱۷ مدرسه از یک تا ۱۰ دانش‌آموز وجود دارد.
وی گفت: ادغام مدارس کم جمعیت، حذف مجتمع های آموزشی و توسعه مدارس شبانه روزی از راهکارهای تجمیع مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال میزان ساعت حق التدریس در استان از ۱۲ هزارساعت به ۸ هزار ساعت رسیده است.
وی همچنین به اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ۶ کارگروه برای زیرنظام های این سند و اجرای ۲۲۲ برنامه استانی در استان تشکیل و برنامه آموزش و پرورش استان بر اساس این سند تدوین شده است.
وی همچنین از پذیرش سال ۴۵۲ نفر برای استخدام در آموزش و پرورش استان از امسال خبر داد و افزود:۳۰۵ نفر از طریق پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و ۱۴۷ نفر از طریق آزمون سازمان سنجش جذب می شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:در ساماندهی نیروی انسانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هیچ دانش‌آموز لازم التعلیم از تحصیل بازمانده نشود و حتی الامکان در صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی شود.
دکتر حسین کلانتری افزود: سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اعلام رسمی به استانداری از عملکرد آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام رضایت نموده و تمام برنامه‌ها به نحو مطلوب و یا کیفی بخشی در حال انجام است.
وی گفت: تهیه برش استانی سند تحول بنیادین یکی از کارهای بسیار خوب برای برنامه‌ریزی است که به نحو مطلوب در استان انجام شده و اجرای آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تامین منابع مالی و کمک در این زمینه از برنامه‌های مهمی است که با مساعدت و مشارکت همگانی برنامه ریزی می شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ