حل مشکل استخدام حق‌التدریسان طبق گفته وزیر علوم و رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجوز ۱۳۰۰نفر از واجدین شرایط برای استخدام در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای صادر شده، از قول وزیر علوم و رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای نیز برای حل مشکل استخدام حق‌التدریسان خبر داد.


محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره برخی از مشکلات اساتید، حق‌التدریسان و دانشجویان دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، عدم ساماندهی آن‌ها و وضعیت نامناسب تجهیزات و امکانات این دانشگاه‌ها، گفت: با وجود آنکه ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور بر ساماندهی مربیان حق‌التدریسی دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای تاکید دارد اما بسیاری از حق‌التدریسان این دانشگاه نسبت به وضعیت فعلی خود معترض هستند.

مجوز ۱۳۰۰نفر از واجدین شرایط برای استخدام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای صادر شده

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گزارش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مجوز ۱۳۰۰ نفر از واجدین شرایط برای استخدام صادر شده است، افزود: متاسفانه برخی حق‌التدریسان این دانشگاه برای آزمون استخدامی سال جاری ثبت نام کرده‌اند اما به دلیل آنکه حق‌التدریس بوده و به صورت ثابت و دائم تدریس نداشته‌ یا در مقطعی با این کار فاصله گرفته‌اند آن‌ها را جزء واجدین شرایط استخدام ندانسته و امکان جذب به آن‌ها نمی‌دهند که این کار منصفانه نیست.

قول وزیر علوم و رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای برای حل مشکل استخدام حق‌التدریسان

وی با اشاره به صحبت‌های خود با وزیر علوم و رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای و قول آن‌ها برای حل مشکل این افراد، توضیح داد: طبق قانون افرادی که پیش از سال ۹۰ تدریس می‌کردند و شرایط استخدام را دارا هستند باید با تائید هیات امناء استخدام شوند.
دامادی با بیان اینکه مجوز ۱۳۰۰نفر از واجدین شرایط برای استخدام در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای صادر شده از قول وزیر علوم و رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای برای حل مشکل استخدام حق‌التدریسان خبر داد.

تاکنون استخدام ۴۰۰ نفر در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قطعی شده/دغدغه پرداخت مطالبات بازنشستگان

دامادی با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر از قطعی شدن استخدام ۴۰۰ نفر را تاکنون داده است، به برخی از مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه اعتبارات اشاره کرد و افزود: از آنجایی که ردیف بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای علیرغم گذشت چندین سال جدایی این دانشگاه از وزارت آموزش و پرورش همچنان در فصل بودجه این وزارتخانه قرار دارد پرداخت مطالبات بازنشستگان به دغدغه و مشکل عمیق تبدیل شده است.

ضرورت فرصت‌های مطالعاتی اساتید با شرکت‌های دانش‌بنیان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین حمایت وزارت علوم از مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تدوین آیین‌نامه ارتقای اساتید متناسب با شرایط دانشگاه و تسهیل برای ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اساتید با شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر نهادهایی که سبب ارتقای سطح علمی و مهارتی آن‌ها می‌شود را ضروری دانست.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ