جهت‌دهی فرآیند جذب اعضای هیات علمی در راستای توسعه کشور

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: باید در موضوع جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، اهداف فراتری از آموزش عالی تدوین کرده و موضوع جذب استادان را در راستای اهداف توسعه کشور جهت‌دهی کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسینعلی قبادی در نشست دبیران هیات‌های اجرایی جذب موسسات پژوهشی کشور که صبح امروز (دوشنبه ۱۰ دی ماه) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: باید با کمک نهادها و دستگاه‌های تصمیم گیر، شرایطی فراهم شود که بخش اعظم فارغ التحصیلان دوره‌های دکترای تخصصی در مراکز تحقیق و توسعه به عنوان پژوهشگر جذب شوند.
وی تاکید کرد: در موضوع جذب و گزینش اعضای هیات علمی باید دو نکته مورد توجه قرار گیرد، اول آنکه افرادی به ناحق کنار گذاشته نشوند و دوم آنکه جذب اعضای هیات علمی مطابق با اهداف و ماموریت‌های موسسات صورت گیرد.
قبادی افزود: لزومی ندارد همه فارغ التحصیلان دوره دکترای تخصصی با هدف تدریس جذب دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شوند، بلکه بسیاری از آنها می‌توانند در هیات یک پژوهشگر در سازمان‌های دولتی و خصوصی تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.
به‌گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به ضرورت جذب دانش آموختگان دانشگاهی در مراکز صنعتی و تولیدی گفت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای اولین بار در کشور همایش سراسری علوم انسانی، تولید و صنعت را در اسفندماه سال جاری برگزار می‌کند که امیدوارم این همایش بین رشته‌ای زمینه بررسی علمی بیشتر موضوع پیوند دانشگاه و صنعت را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ