جزئیات کسر خدمت ایثارگران اعلام شد

۷۴۴ نظر

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات کسر خدمت فرزندان ایثارگر را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ابلاغ کسر خدمت ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر در سال جاری، جزئیاتی از نحوه کسر خدمت این افراد را تشریح و اظهار کرد: در پی ابلاغ بهره‌مندی سالانه ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر از کسر خدمت سربازی و اصرار مجلس شورای اسلامی بر اجرای کسر خدمت ۲۰ هزار نفر از افراد دارای بیشترین امتیاز، ابلاغ کسر خدمت این تعداد که براساس ثبت‌نام انجام شده و پالایش آماری بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند در تاریخ ۱۸ بهمن ابلاغ شد.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همه سازمان‌های تابعه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع باید در اسرع وقت زمینه اجرای این ابلاغیه را در یگان‌های نیروهای مسلح فراهم سازند و با توجه به ابلاغ انجام شده، عدم اطلاع از مقررات از هیچ یک از یگان های مذکور پذیرفته نیست.
وی گفت: با توجه به آمار موجود در مرحله اول، کسانی که امتیاز ۲۸ و ۲۹ را کسب کرده‌اند می‌توانند به یگان‌های مربوطه مراجعه کرده تا کسر خدمت آنها اعمال شود.
کمالی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در سن مشمولیت بوده، سرباز، دارای برگه اعزام، دانشجو و ... باشند باید به یگان‌های مذکور مراجعه کرده و ثبت‌نام اولیه در پلیس+۱۰ شرط لازم کافی نیست.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نحوه اطلاع این افراد گفت: برای افراد ثبت‌نام شده پیامکی ارسال نخواهد شد، زیرا هرکس ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری داشته باشد و در سال ۹۶ در سن مشمولیت باشد، می‌تواند برای استفاده از کسر خدمت‌های در نظر گرفته شده مراجعه کند.
وی اضافه کرد: این افراد پس از ثبت اطلاعات خود در یگان‌های مربوطه باید یک نسخه از تاییدیه را به پلیس +۱۰ جهت صدور کارت پایان خدمت (برای سربازان) و معافیت برای سایر مشمولین تحویل دهند. کسانی که امتیاز ۲۸ و ۲۹ را دارا باشند حداکثر به مدت یک ماه فرصت دارند که اظهارات اولیه در ثبت‌نام نخست خود را اثبات کنند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین آموزش متصل به اعزام به جبهه جزو سوابق جبهه محسوب شده و هر یگانی که ابلاغ مذکور را دریافت نکرده باشد، باید از رده‌های بالاتر خود پیگیر دریافت ابلاغیه شود.
وی تاکید کرد: چنانچه ظرف مهلت یک ماه پس از ابلاغیه، ظرفیت ۲۰ هزار نفری در نظر گرفته شده برای کسر خدمت فرزندان ایثارگران تکمیل نشود، کسانی که امتیاز ۲۷ را دارا باشند فراخوان شده تا جهت کسر خدمت‌های در نظر گرفته شده مدارک خود را تحویل دهند.
کمالی در پایان با بیان اینکه متولدین ۷۲ و قبل‌تر در نحوه استفاده از این کسر خدمت به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، گفت: دسته نخست کسانی هستند که دارای امتیاز ۲۸ و ۲۹ بوده و براساس مقررات مذکور در بالا با آنها رفتار می‌شود و دسته دوم کسانی هستند که امتیاز ۲۸ و ۲۹ را ندارند ولی تا تاریخ ۱۹ آذرماه امسال به خدمت سربازی اعزام شده‌اند یا سوابق را ثبت کرده‌اند که برای این افراد برابر مقررات قبلی، به ازای هر امتیاز، ۹ روز کسر خدمت دریافت خواهند کرد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷۴۴ نظر برای جزئیات کسر خدمت ایثارگران اعلام شد

  • ر
    رضا عباسی راد
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۰:۳۱
    من متولد ۱۳۷۴ هستم والان سرباز مرزبانیم و۱۶ماه خدمت کردم که پدرم ۱۹ماه جبهه دارد قبالا برای برادر بزرکترازخودم ۹روز برای هر ماه استفاده شده ایا من میتونم بقیه ۳روز برای هرماه رابرای خودم استفاده کنم
    • ع
      علیرضا
      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۶
      سلام من تاریخ96.09.11 دفترچمو‌ پست کردم و اعزامم 96.12.19 هستش متولد70هم هستم پدرمم هم کارت ایثار داره بهم تعلق میگیره کسریه یکماه 9روز؟الانم درحال خدمتم هرکسی اطلاع داره بهم بگه بیزحمت.فقط مطمئن باشه.
      • ف
        فاطمه جعفری
        ۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
        سلام ببخشیدهمسرمن متولد۶۹هست وتاریخ یک ده نودوشیش اعزام شده...یعنی بعدازنوزده اذراماقبلازاین تاریخ تومراکزپلیس+۱۰مدارکشوثبت کرده..میخواستم بدونم کسری بهش تعلق میگیره یانه....خواهش میکنم جواب بدین
        • ا
          ابوالفضل
          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
          از کجا بفهمم که تو لیست کسری های خدمت هستم؟؟تو چه سایتی برم که اسامی بیاد برام؟
          • م
            مصطفی طباخی
            ۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۱۵
            بابای من رفت به یگانشون که کارت ایثارشو بگیره ۲۸ ماه هم خدمت کرده یگانشونم کلا منطقه عملیاتی بود که بهش گفتن ۵ ماه بعد عهدنامه شما ترخیص شدی به شما تعلق نمیگیره این ینی چی کسی میدونه؟؟
            اونجا کلا منطقه عملیاتیه چه جنگ باشه چه نباشه

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ