جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد،گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰۰ هزار خانوار جدید به کمیته امداد اضافه شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد،اظهارداشت: سیاست اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان از طریق اجرای طرح‌های اقتصادی است که یکی از این تسهیلات، تسهیلات تکلیفی از سوی بانک‌هاست که در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی به مددجویان پرداخت شد اما امسال این میزان به ۱۴۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: منابع صندوق امداد ولایت یکی دیگر از روش‌های پرداخت تسهیلات خود اشتغالی است که در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز همین میزان وام به مددجویان پرداخت شد؛ضمن اینکه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با موافقت رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از روش‌های ارائه تسهیلات اشتغالزایی است که ۲۵۰۰ میلیارد تومان از این میزان در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه از مجموع این ۳ منبع تسهیلاتی ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد فرصت شغلی مددجویان تسهیلات در نظر گرفته شد، گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار جذب شده است؛ ضمن اینکه امیدواریم با جلسه‌ای که با وزارت کار برگزار کردیم در پاییز سال جاری بخش عمده‌ای از ۲۵۰۰ میلیارد تومان جذب شود.
عبدالملکی درباره «روش‌های پرداخت وام به مددجویان»، بیان داشت: هرکس که متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال است باید مراحلی را طی کند که یکی از مهمترین قسمت‌های ارائه تسهیلات، دوره پیشکاری است یعنی فرد باید به لحاظ استحقاق دریافت وام و استعدادهای لازم توسط مددکار مورد بررسی قرار گیرد و اولویت با مددجویان است؛
وی با بیان اینکه بعد از دریافت وام از سوی مددجویان ۳ تا ۵ سال بر اجرای طرح‌های اقتصادی آنها نظارت می‌شود، افزود: مشاوره‌های شغلی به مددجویان متقاضی دریافت وام ارائه می‌شود و در صورت نیاز به آموزش‌، آموزش‌هایی به مددجویان داده شده و در نهایت مددجو به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰۰ هزار خانوار جدید به کمیته امداد اضافه شوند.
عبدالملکی درباره چگونگی «بازپرداخت وام‌های اشتغالزایی به مددجویان»، متذکر شد: همه وام‌های کمیته امداد قرض‌الحسنه است و اقساط آنها ۶۰ ماهه بوده و دوره تنفس ۳ تا ۶ ماهه برای وام‌ها در نظر گرفته می‌شود. حداکثر وام پرداختی ۵۰ میلیون تومان است که مربوط به وام‌های توسعه اشتغال روستایی است؛ البته وام‌های ۲۰ میلیون تومانی مربوط به تبصره بودجه و وام ۱۵ میلیونی صندوق امداد ولایت از جمله موارد دیگر ارائه تسهیلات به مددجویان است.
وی با بیان اینکه ۵ تا ۷ درصد از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد دچار انحراف می‌شود، یادآور شد: برای اجرای طرح‌های فقرزدایی برنامه آموزشی و تربیتی برای فرزندان خانوارهای تحت پوشش داریم تا آنها بتوانند کارآفرین شوند که استانداردهای این طرح از پاییز امسال آغاز می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ