جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس برای افزایش حقوق و دستمزد

یک نماینده مجلس جزئیاتی از جلسه غیرعلنی پارلمان برای بررسی افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده را تشریح کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه، ۸ اسفند) پارلمان که پیش از جلسه علنی برگزار شد، گفت: در این جلسه پیشنهادات نمایندگان، برای میزان حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در رده‌های مختلف برای سال ۹۸، مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بررسی تبصره (۱۲) لایحه بودجه ۹۸ به صورت غیرعلنی برگزار شده است؟، اظهار داشت: دلیل غیرعلنی برگزار شدن جلسه این بود که پیشنهادات متعددی درباره افزایش حقوق کارگران و کارمندان از سوی نمایندگان مطرح بود و از طرفی نیز اختلاف‌ دیدگاه‌هایی برای میزان افزایش آن وجود داشت. از همین جهت تصمیم گرفته شد که جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به جو حاکم بر جلسه غیرعلنی مجلس و جمع‌بندی پیشنهادات نمایندگان برای میزان افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این جلسه رای‌گیری نشد و مجلس نیز مصوبه‌ای برای میزان افزایش حقوق و دستمزد نداشت، نمی‌توان توضیحی دقیقی ارائه کرد؛ زیرا ممکن است توقعاتی در جامعه ایجاد شود.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: در این جلسه، پیشنهادات نمایندگان حکایت از حمایت از اقشار کم‌درآمد و افزایش حقوق بیشتری نسبت به سالجاری برای این قشر داشت، که قرار شد پس از جمع‌بندی‌ها، فرمول مشخصی برای میزان افزایش حقوق کارگران و کارمندان و نیز بازنشسته‌ها در نظر گرفته شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه غیرعلنی امروز مجلس، تبصره (۱۲) لایحه بودجه ۹۸ که به چگونگی تعیین حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشسته‌ها اختصاص دارد، برای تعیین فرمول مشخصی برای افزایش حقوق‌ها به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ