جریمه ۱۶ میلیون تومانی کارفرمایانی که سربازان غایب را بکار گیرند

۸۸ نظر

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: قبل از اعزام سربازان آنها را غربالگری کرونایی خواهیم کرد ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت به صورت کامل در پادگان‌ها اجرا می شود بنابراین حانواده‌ها در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.


سرهنگ "محمد مقصودی" ظهر امروز ۱۶ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: مشمولین غایب با محدودیت‌هایی همچون ممنوعیت خروج از کشور، عدم استفاده از تسهیلات بانکی، منع شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا، منع استخدام به صورت پیمانی، قراردادی و حتی روز کاری روبرو هستند.
وی بیان کرد: طبق قانون اگر شرکتی، صنفی یا بنگاهی مشمولین غایب را به کار بگیرند بار اول حدود ۱۶ میلیون تومان جریمه می‌شود و برای بار دوم آن واحد باید هزینه دو سرباز و برای بار سوم آن شرکت متخلف به اندازه هزینه سه سرباز جریمه خواهد شد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در حصوص خرید خدمت سربازی گفت: خرید خدمت سربازی دیگر نداریم اما افرادی که از قبل ۱۲ فروردین ۹۸ درخواست خرید خدمت را داده باشند و بخشی از وجه تعیین شده را پرداخت کرده‌ باشند، می‌توانند سربازی خود را خریداری کنند.
وی درباره معافیت تحصیلی اظهار کرد: صدور معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طریق مراجع ذی‌ربط است و مدت اعتبار این معافیت های تحصیلی تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع می‌باشد.
مقصودی افزود: حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا سن بیست سال تمام و در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی ۲.۵ سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکترای پزشکی پیوسته ۸ سال و دکترای تخصصی ۶ سال است.
وی از طلاق‌های صوری والدین به دلیل معافیت فرزندانشان سخن به میان آورد و اظهار کرد: معافیت مادر مطلقه یکی از معافیت‌هایی می‌باشد که برخی ازخانواده‌ها با انجام طلاق صوری به دنبال معافیت برای فرزندانشان هستند این در حالی است که این هشدار را می دهیم ما در این خصوص تحقیقات دقیق و کاملی خواهیم داشت و به شدت با اینگونه پدیده‌ها برخورد خواهیم کرد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه سرباز فراری را عنوان مجرمانه دارد، تصریح کرد: اگر این سربازان فراری ظرف مدت ۶۰ روز خودشان را به یگان خدمتی که در آن مشغول به انجام وظیفه بودند، معرفی کنند به مراجع قضایی معرفی نخواهند شد اما اگر پس از ۱۵ روز غیبت این سرباز فراری دستگیر شود قطعا به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند که مجازات حبس و اضافه خدمت خواهند داشت ضمن آنکه باید مدنظر داشت که سربازان فراری که خود را معرفی می کنند از تحفیف‌های قانونی برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: قبل از اعزام سربازان آنها را غربالگری کرونایی خواهیم کرد ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت به صورت کامل در پادگان‌ها اجرا می شود بنابراین حانواده‌ها در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸۸ نظر برای جریمه ۱۶ میلیون تومانی کارفرمایانی که سربازان غایب را بکار گیرند

  • ح
    حسین
    ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۵۴
    باش بشین به امید داداش چند میگیری این پول ها چندان قابل خوردن نیست توی گلو گیر میکنه باور کن؟؟؟
    • م
      مهدی ح
      ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۵
      دوستان اینقدر خودتون رو درگیر نکنید من از سال 88 تا 96 غایب بودم و فقط حرص خوردم وبهترین سالهای عمرم رو به خاطر استرس خدمت ازبین بردم و آخرش سال 96 خدمتمو خریدم الانم سه ساله کارتم افتاده گوشه خونه و هیچ استفاده ای نکردم ازش.برید زندگیتونو بکنید حیف از جوونی که تباه میکنید
      • ن
        نه به غایبین وفراری ها
        ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱
        شما خریدی درست ولی بقیه دیگه نمیتونن خخخخ
        • س
          سعید
          ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
          زیاد مهم نیس ..این تعدادیم که میان اینجا فقط لنگ پاسپورتن نه چیز دیگه..نه کاری هست نه ازدواج میشه کرد دیگه.
          • ش
            شهرام
            ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
            فقط و فقط پاسپورت . لازم هست.
            خدمت باید اختیاری باشه و حقوقش هم حداقل حقوق اداره کار باشه
        • ح
          حاج علی
          ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۵۷
          خداییش اگه تو خریدی چرا اینجایی و این مطالب رو میخونی ?! شک نکن نخریدی !!!!! پاشو برو دفترچتو پست کن جای این کارا ما پسر خدمتیامونم اومدن 😁😁
        • غ
          غلام
          ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۶
          باز خوبه کارم اینترنتیه و کارفرما ندارم
          • ا
            اسی
            ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
            احتمالا خودت کم سن و سالی وگرنه یه ادم سی و چند ساله که ده سال تو غیبته و همه چیو تجربه کرده از این داستانایی که تو میگی ترسی نداره .ستاد تنها کاری که میتونه بکنه اینه که راهکار منطقی برای فروش پیشنهاد بده وگرنه اسلحه دادن دست کسی که زن و بچش تو مذیقن و خودش هزارجور مشکل روحی روانی داره قطعا عاقلانه نیست و دودش تو چشم خودشون میره
            • ب
              بیدارپور
              ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۷
              حرفت حقه

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ