جذب ۹۸ درصد وام اشتغال روستایی در یزد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: این استان با جذب ۹۸ درصد تسهیلات ایجاد اشتغال روستایی در اواخر سال ۹۶ موفق شد در میان پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

محمد یارمند روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۸۳۶ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص یافت که ۷۹۵ میلیارد ریال آن برای اجرای ۴۱۳ طرح با اشتغالزایی یکهزار و ۵۴۱ نفر تصویب و به بانک های عامل ابلاغ شد.
وی افزود: در مدت ۴۴ روز در کارگروه اول اشتغال ۴۶ طرح ، در کارگروه دوم تعداد ۲۵ طرح ، کارگروه سوم ۵۲ طرح و بقیه طرح ها در آخرین کارگروه برای اشتغال روستایی مصوب شد.
مدیرکل امور روستایی استانداری یزد تصریح کرد: این استان در مدت کوتاهی با راهنمایی استاندار، معاون اقتصادی و با تشکیل کارگروهی به این جایگاه دست یافت.
یارمند یادآور شد: ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاهای کشور تخصیص یافت که تسهیلات با سود چهار تا ۱۰درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
به گفته وی در اجرای این طرح سود وام بانکی برای روستاهای مرزی چهار درصد ، روستاهای غیرمرزی ۶ درصد و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ درصد است.
این مسئول خاطرنشان کرد: زمان بازپرداخت وام اشتغال، ۲ سال مشارکت، یک سال تنفس در نظر گرفته شد و ۶ سال هم زمان بازپرداخت وام است که برای روستاییان تسهیلات استثنایی است.
استان یزد ۱۰شهرستان ، ۲۱ بخش ، ۴۵ دهستان ، ۳۶۱ دهیاری و ۳۹۱ شورای روستا با یکهزار و ۲۲۲ نفر عضو دارد.
از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان یزد، ۱۵ درصد در روستاها و آبادی ها و بقیه در۲۱ شهر زندگی می کنند و عمده جمعیت روستایی در شهرستان های تفت ، مهریز و خاتم سکونت دارند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ