جذب ۶۹ درصد از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۶۹ درصد از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، خسرو شهبازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: از مجموع اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهادکشاورزی استان ۶۹ درصد آن جذب شده که بیش از نیمی از آن مختص به دامپروری است.

وی خواستار کمک برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپزشکی غرب کشور شد و عنوان کرد: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپزشکی در کشور محسوب می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در سال ۴۰۰۰ تن عسل و ۳۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود افزود: در این استان سالانه ۶۳ هزار تن گوشت سفید و ۳۳۵ هزار تن شیر تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دام سنجابی از نژادهای برتر دامی در کشور محسوب می‌شود عنوان کرد: ایل کرد از نژادهای برتر کشور است و اقدامات مناسبی برای شناسنامه‌دار کردن آن انجام شده است.

شهبازی گفت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و علوم دامی طرح ملی اصلاح نژاد سنجابی در سال گذشته به مرکز غرب کشور تبدیل شد و اصلاح پنج نژاد برتر دنیا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مرغداری‌ها یک غیرمجاز به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک باید ساماندهی شوند عنوان کرد: نظارت بر مواد غذایی باید به صورت سختگیرانه انجام شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ