جذب ۲۰ هزار دانشجو در سال جاری

معاون نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در راستای رفع نیاز آموزش و پرورش امسال در مرحله نخست ۲۰ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته و پنج هزار نفر تکمیل ظرفیت جذب می‌کنیم.

به گزارش بازارکار به نقل از فارس از بیرجند، رضا کچوئیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی ماموریتی، حاکمیتی و نوپا است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام آموزشی دانسته‌اند، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به این سبب ماموریت‌گرا بوده چون دانشجویان آن باید معلم شوند.
معاون نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور به چشم‌انداز آینده دانشگاه فرهنگیان اشاره نمود و یادآور شد: تربیت نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور به میزان حداقل یک‌هزار نفر، راه‌اندازی مراکز جدید تربیت معلم در سطح کشور با توجه به اینکه در دهه ۸۰ حدود ۴۰۰ مرکز تربیت معلم در کشور وجود داشته و در حال حاضر به ۹۸ واحد و مرکز تربیت معلم کاهش یافته، و افزایش اعضای هیات علمی این دانشگاه به دو هزار نفر در افق ۱۴۰۰ جزو برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده این دانشگاه است.
کچوئیان با اشاره به اینکه استانداران همه استان‌ها روسای هیات‌امنای دانشگاه فرهنگیان استان‌ها هستند، افزود: برای توسعه فضای دانشگاه‌های فرهنگیان جلساتی در استان‌ها با حضور اعضای هیات‌امنای دانشگاه فرهنگیان استان‌ها برگزار و اقدامات دانشگاه در این جلسات گزارش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیرو برای آموزش و پرورش است، یادآور شد: در طرح ۱۰۰۳۱ در ۳۱ استان کشور قرار است تا ۱۰۰ هکتار زمین برای فضای آموزشی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شود.
معاون نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: با اختصاص این فضا توسط هر استان دانشگاه فرهنگیان به میزان یک‌دوم کمکی که توسط خیران و مسوولان استانی برای ساخت این فضا اختصاص می‌یابد اعتبار قرار می‌دهد تا فضای مورد نیاز ساخته شود.
کچوئیان اضافه کرد: نگاه دانشگاه فرهنگیان، نگاه توسعه فضاهای آموزشی است.
وی در رابطه با گسترش و توسعه رشته‌های دانشگاه فرهنگیان گفت: وزارت علوم برای توسعه رشته‌ها از لیسانس به فوق لیسانس شاخص‌هایی دارد که یکی از این شاخص‌ها افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ است.
معاون نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ تاکنون قریب به ۲۸ هزار فارغ‌التحصیل داشته است، افزود: در مهرماه امسال ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در آموزش و پرورش جذب شده‌اند.
کچوئیان اضافه کرد: در راستای رفع نیاز آموزش و پرورش امسال در مرحله نخست ۲۰ هزار دانشجو کارشناسی پیوسته و ۵ هزار نفر تکمیل ظرفیت جذب می‌کنیم این در حالی بوده که در سال گذشته این رقم سه هزار دانشجو بوده است.
وی تصریح کرد: مجموع دانشجویان مهر و بهمن ماه امسال به اضافه سنوات قبل ۷۰ هزار نفر بوده‌اند.
معاون نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور یادآور شد: در حال حاضر اعضای مورد تایید وزارت علوم دانشگاه فرهنگیان کشور ۸۰۰ نفر بوده و یک‌هزار نفر حق التدریس از سایر دانشگاه‌ها با این دانشگاه همکاری می‌کنند.
کچوئیان افزود: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته کارشناسی پیوسته، ۲۱ رشته مهارت‌آموزی ماده ۲۸ و هشت رشته کارشناسی ارشد دانشجو دارد.
وی به آزمون اصلح اشاره کرد و گفت: این آزمون در واقع به ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مربوط می‌گردد که این آزمون در مرکز سنجش نظارت برگزار می‌شود.
معاون نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه در سه سال گذشته این آزمون تنها برای دانشجویان مهارت آموزی ماده ۲۸ که دانشجویان فارغ‌التحصیل سایر دانشگاه‌ها هستند برگزار شده است.
کچوئیان از برگزاری آزمون اصلح برای ورودی سال ۹۸ در دو مرحله خبر داد و خاطرنشان کرد: در تیرماه سال آینده این آزمون به صورت متمرکز در کشور با شرکت ۲۰ هزار نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر مهارت آموزی ماده ۲۸ برگزار می‌شود.

منبع :بازارکار

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ