جذب ۱۸ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و استفاده از ۵۰ هزار معلم حق التدریس

۳ نظر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ریزی نیروی انسانی جهت سال تحصیلی آینده گفت: علاوه برجذب حدود ۱۸ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی، حدود ۲۵ هزار نیرو به صورت دانشجو - معلم در دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان پذیرش خواهند شد، وهمانند سال تحصیلی گذشته از ۵۰ هزار معلم حق التدریس استفاده خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری آنا ، سید محمد بطحایی ، درخصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با هدف تامین نیروی انسانی اظهار کرد: سهمیه‌ها و نیاز امسال وزارت آموزش و پرورش بسته شده است، ما امسال حدود ۱۸ هزار نفر طبق ماده ۲۸ از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهیم کرد و حدود ۲۵ هزار نفر هم به صورت دانشجو - معلم در دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان پذیرش خواهیم کرد.

وی افزود: امسال توانستیم از ظرفیت‌های خیلی خوبی برای پر کردن خلاء در وزارت آموزش وپرورش استفاده کنیم و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری استخدامی‌ در طی سال‌های آینده این شیب کمبود نیروی انسانی، روبه بهبودی خواهد رفت و ما ظرف چهار تا پنج سال آینده، دیگر نگرانی برای تامین نیروی انسانی از این جهت نخواهیم داشت.

بطحایی در خصوص به کار گیری حق‌التدریسی‌ها در آموزش و پرورش گفت: برای جذب نیروهای حق‌التدریسی در مهرماه برنامه داریم، که این برنامه‌ها مشخص شده ولی من الان نمی‌توانم اعلام کنم.

وی تصریح کرد: تقریبا جذب حق التدریسی‌ها مانند سال گذشته است، حدود ۵۰ هزار نفر در سال گذشته حق‌التدریسی داشتیم که امسال هم به همان تعداد است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام این نیروها تاکید کرد: اگر ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اختصاص یابد قطعا نیروهای حق‌التدریسی در اولویت استخدام هستند، البته اگر افراد در آزمون استخدامی شرکت کنند و از طریق آزمون وارد شوند، می‌توانند به راحتی جذب شوند.

منبع: خبرگزاری آنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای جذب ۱۸ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و استفاده از ۵۰ هزار معلم حق التدریس

  • ش
    شاهدی
    ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
    سلام
    به خون شهدا قسم می دهم بیاید نیروهای حق التدریس آموزش وپرورش که تبصره10وماده17 شامل آنها میشود را استخدام بکنید ما از پس مخارج خانواده بر نمیایم نان خالی ما نمی توانیم بخریم ما هم فرزند مدرسه ای داریم ما هم در خانه اجاره ای هستیم
    بیاید ما را از بلا تکلیفی نجات بدهید حرف یک نفر و دو نفر نیست حدود 50 هزار نفر و بغیر از خانوده یشان
    • ش
      شاهدی
      ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
      سلام
      خداوندا تو را شاهد می گیرم که ما در راه پیامبر اکرم پا گذاشته ایم برای تعلیم و تربیت فرزندان کشورمان که ما هم در آینده کشورم سهیم باشیم ولی باید مسائل مالی خانوادها ی ما برطرف بشود تا ما با خاطر راحتی و بدون هیچ گونه دغدغه ای بتوانیم در سنگر تعلیم و تربیت خدمت بکنیم لطفا عاجزانه تقاضا داریم وضعیت نیروهای حق التدریس آموزش وپرورش مشخص بکنید تا ما از بلا تکلیفی نجات پیدا بکنیم و این طلسم شکسته بشود
      • ن
        ناشناس
        ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
        با وجود اینکه بارها گفته شده کمبود نیرو بسیار زیاد است اما باز آموزش دهندگان مشمول تبصره را پس میزنند. همه انتظار اجرایی عینا بخشنامه را داریم.زیرا این بخشنامه نوشته شده، باید قبل از نوشتن بخشنامه در آن دخل و تصرف به وجود آید نه بعد از آن. لطفا کاری کنید همه خرسند شوند و کشوری قانونمند داشته باشیم که حرف و عمل یکی باشد

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ