جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان از فارغ التحصیلان دانشگاهی

۱ نظر

معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فرهنگیان متناسب با وضعیت خود باید هیات علمی جدیدی از بین فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی کشور جذب کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بر اساس پایش های انجام شده از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ کاهش شتابان و ریزش زیاد بین ظرفیت واقعی و گرفتن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است؛ به گونه ای که سال اول ۲۱ هزار دانشجو پذیرش شد اما بعد به ۱۶ هزار و ۱۱ هزار نفر و در نهایت اکنون به عدد ۷ هزار دانشجو رسیده است.
این اعداد و ارقام که توسط حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان بیان شده به خوبی ناکافی بودن تامین نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را عیان می کند اما نظرات متفاوتی در مورد جایگزینی و افزایش این آمار و ارقام وجود دارد.
مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از مراکز علمی مهم کشور مورد نظر مقام معظم رهبری نیز است، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان باید با حمایت های جدی تقویت و در ماموریت خود جایگاه و اعتبار بالایی کسب کند.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد:مدار و ماموریت دانشگاه فرهنگیان این است که باید در راستای تامین نیازهای وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی گام بردارد.
شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: البته نیاز وزارت آموزش و پرورش به معلم بسیار بیشتر از ظرفیتی است که دانشگاه فرهنگیان بتواند تامین کند اما حداقل آن این است که این مرکز علمی ظرفیت کاملش را همراه با پتانسیل دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی برای تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش به کار گیرد.
وی یادآور شد: بخش دیگری از نیاز آموزش و پرورش را که در ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت معلم نمی گنجد را هم باید این مراکز علمی با تکیه بر ماده ۲۸ سند از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها استفاده کنند و آنها را به سمت و سوی ورود به عرصه آموزش و پرورش هدایت کنند.
معاون آموزشی وزیرعلوم تصریح کرد: نقشی که دانشگاه فرهنگیان می تواند داشته باشد این است که آن بخشی از ظرفیت مورد نیاز آموزش و پرورش را که نمی تواند تامین کند را با برگزاری دوره های کوتاه مدت افراد را در کسوت معلمی آبدیده کند.
وی اظهار داشت: مشکل دیگر دانشگاه فرهنگیان، مبحث هیات علمی آنان است به گونه ای که حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ نفر مدرس تمام وقت داشتند که به دلیل اینکه رشد خودشان را در گروی استفاده از آیین نامه ارتقا می دیدند؛ در پی تبدیل وضعیت از حالت مدرسی به هیات علمی بودند.
شریعتی نیاسر گفت: وزارت علوم برای جذب هیات علمی دارای شاخصه هایی است اما برای کمک به دانشگاه فرهنگیان، شاخص های تعدیل یافته ای را با مدیریت وقت دانشگاه به جمع بندی رساندیم و تصویب و ابلاغ شد.
وی افزود: پس از این ابلاغ تعداد قابل توجهی از فرهنگیان با تبدیل وضعیت عضو هیات علمی شدند اما تعدادی هم نتوانستند به این امر دست یابند چرا که شاخصه های لازم را نداشتند.
معاون آموزشی وزیرعلوم ادامه داد: امیدوارم دانشگاه فرهنگیان بتواند از دانش آموختگان موفق سایر دانشگاه ها در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بهره مند شود و این افراد را به عنوان هیات علمی جذب کند تا خلاء دانشگاه از لحاظ منابع انسانی مرتفع سازد.
وی تصریح کرد: به طور حتم افراد توانمندی هستند که جذب دانشگاه فرهنگیان شود؛ منتهی این امر به تدبیر مدیریت دانشگاه باز می گردد که چگونه از دانش آموختگان داخل کشور استفاده کند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان از فارغ التحصیلان دانشگاهی

  • م
    محمد قاسم زرده بانی
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
    با. احترام
    پیشنهاد. میشود از امثال اینجانب دارای بیش از 30. سال
    تجربه تدریس در دبیرستانها. که در مرحله. ارائه رساله دکتری
    دانشگاه ازاد مشهد در رشته ریاضی. میباشم ولی دارای شرط سنی جهت هیات علمی نبستم به نوعی بهره گیری شود
    در دانشگاهی که دانشگاه فرهنگیان نام دارد

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ