جذب هزار و ۲۸۰ مدرس آموزش خانواده در آزمون استخدامی

۴ نظر
خبرگزاری ایرنا : مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون مدرس آموزش خانواده بعد از سه سال وقفه، در تاریخ ۱۶ مردادماه امسال در همه استان های کشور برگزار می شود، از جذب و پذیرش یک هزار و ۲۸۰ مدرس در این آزمون خبر داد. به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، نورعلی عباسپور روز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر، تعداد مدرسان آموزش خانواده از ۱۵ هزار نفر به هفت هزار نفر کاهش یافته است، گفت: با برگزاری این آزمون بخشی از نیاز ما به مدرس آموزش خانواده مرتفع می شود. وی به ارسال شیوه نامه انتخاب مدرس آموزش خانواده به استانها اشاره و اظهار کرد: دفتر انجمن اولیا و مربیان در نظر دارد مدرسان آموزش خانواده را از طریق برگزاری آزمون و از بین فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی و اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی دانشگاه ها انتخاب کند. به گفته مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، متقاضیان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.familyeducation.ir نسبت به ثبت نام در آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده اقدام کنند. عباسپور زمان پایان ثبت نام در این آزمون را ۱۰ تیرماه اعلام کرد و درباره شرایط داوطلبان توضیح داد: داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی آن، دارا بودن حداقل ۳۰ سال سن، برخورداری از سلامت جسم و روان و قدرت بیان و صلاحیت اجتماعی و حسن شهرت از جمله شرایط عمومی و اختصاصی شرکت کنندگان در این آزمون است. وی با بیان اینکه در برخی استانها که گستره جغرافیایی وسیع تری دارند آزمون جذب مدرس آموزش خانواده در دو حوزه امتحانی برگزار می شود، افزود: آزمون انتخاب مدرسه آموزش خانواده، ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، شانزدهم مردادماه همزمان در سراسر کشور و در مراکز استانها برگزار خواهد شد. عباسپور با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی در مورد رشته تحصیلی فرهنگیان متقاضی شرکت در این آزمون وجود ندارد، گفت: حق الزحمه این مدرسان پس از بکارگیری در مدارس از محل مشارکت های مردمی و کمک های داوطلبانه اولیا به مدرسه پرداخت می شود و اعتبارات دولتی برای این موضوع نداریم. وی یادآور شد: بعد از قبولی مرحله اول و کسب ۶۰ درصد نمره، از مدرسان برای مصاحبه دعوت می شود و در نهایت برگزیدگان در دوره آموزشی ۶۰ ساعته که شهریور امسال برگزار می شود، شرکت می کنند. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای این مدرسان، ۱۶ ساعت آموزشی سالانه نیز برگزار می‌شود و سرفصل های دوره های آموزشی در دو بخش تخصصی و عمومی مشخص شده است. وی تعداد کتاب های منتشر شده توسط انجمن اولیا و مربیان را ۲۷۰ عنوان ذکر کرد و گفت: این کتاب ها غنی ترین منابع برای پاسخگویی به نیازهای والدین هستند. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه اکنون ۱۰ عنوان کتاب نیز در دست چاپ است و ماهانه مجله پیوند با شمارگان ۳۵۰ هزار نسخه منتشر می شود، افزود: سال گذشته حدود هشت میلیون نفر از اولیای دانش آموزان با برگزاری چهار تا هفت جلسه در مجموع ۱۲۷ هزار و ۸۳۷ جلسه تحت پوشش آموزش خانواده قرار گرفتند.

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای جذب هزار و ۲۸۰ مدرس آموزش خانواده در آزمون استخدامی

  • م
    معصومه رضاییان قمی
    ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۳
    با سلام واحترام نمونه سوالات آزمون آموزش خانواده را از کجا میتوانی دانلود کنیم؟ باتشکر از راهنمایی شما
    • پشتیبان چهار
      ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۷
      با سلام
      کاربر عزیز تمام سوالات موجود در سایت، در صفحه نمونه سوالات استخدامی تعبیه شده، در صورت موجود نبودن زمان خود را هدر ندهید و کتب و جزوات دانشگاهی مربوطه را دنبال نمایید.
      با تشکر
    • ح
      حبیب اله
      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۲
      سلام علیکم.کارمندان رسمی وزارت آموزش و پرورش دارای سمت مدیریت و آموزگاری(مدیر- مدیرآموزگار- آموزگار دبستان) در صورت موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه مدرس آموزش خانواده و نهایتا دریافت ابلاغ مدرسی ، در سمت قبلی(مدیر، مدیرآموزگار، آموزگار) خود ماندگار هستند یا خیر؟
      • خ
        خانم روستا
        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲
        با سلام مبلغ فیش پرداختی برای شرکت در ازمون مدرس اموزش خانواده مشخص نمیباشد

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ