جذب هزار عضو هیات علمی تا فروردین ۹۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اعلام شد و حداقل یک هزار عضو هیات علمی تا فروردین ۹۸ در این دانشگاه جذب می‌شود.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد ، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی فرآیند جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا برگزار شد، گفت: مسئله جذب اعضای هیات علمی از مهم‌ترین مباحث در محیط دانشگاه و تعلیم و تربیت است و این اولین جلسه هماهنگی فرآیند جذب هیات علمی است که با حضور اعضای هیات‌های اجرایی جذب استان‌ها برگزارمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند جذب اعضای هیات علمی از سال ۱۳۹۰ با عنوان هیات مرکزی و هیات اجرایی در قالب سیستمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را مصوب کرده، در جریان است. این فرآیند باید با دقت در دانشگاه‌ها صورت گیرد تا بتوانیم اعضای هیات علمی که دارای تعهد و تخصص برتر هستند را انتخاب کنیم.
طهرانچی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، هیات مرکزی جذب برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر ولایتی تشکیل و تلاش شد اعضای هیات‌های اجرایی با تعاملی که با هیات عالی جذب وجود دارد، در کل کشور منصوب شوند، ساختار دانشگاه هم تغییرات جدی در این حوزه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه مانند دو وزارتخانه علوم و بهداشت، امور جذب و امور هیات علمی را به صورت مستقل به عنوان یک مرکز توسط هیات امنا به تصویب رساند و دکتر رنجبر که به عنوان قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیات علمی منصوب شد، به صورت مستقیم مسئولیت مرکز جذب و امور هیات علمی را عهده‌دار شد.
* جذب هزار عضو هیات علمی تا فروردین ۹۸
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امیدواریم این حرکت بتواند روان‌سازی، تسهیل، سرعت و دقت جذب و امور هیات علمی را بالا ببرد، گفت: اولین فراخوان دوره جدید را برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اعلام کردیم در این راستا اتفاقی که افتاد، این است که بتوانیم حداقل یک هزار عضو هیات علمی را تا فروردین ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی جذب کنیم.
وی افزود: متقاضیانی که در سال ۹۵ در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بودند را مورد بررسی قرار خواهیم داد و این افراد هم به جمع ۵هزار متقاضی جدید اضافه خواهند شد.
طهرانچی با بیان اینکه فرآیند جذب هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی به همت و کار دقیق هیات‌های اجرایی جذب در استان‌ها به ثمر خواهد نشست، گفت: مقرر شد در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با همه استان‌ها در ارتباط باشیم و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم فرآیند جذب را به نحو احسن انجام دهیم. برخی استان‌ها برای اعلام نیاز تعداد کمتری اعلام کردند که باید توجه داشته باشیم که جذب متقاضیان با توجه به استانداردهای هر استان دیده شده است و تعداد اعضای هیات علمی باید متناسب با ظرفیت هر استان باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اختیارات هیات امنای این دانشگاه در دوره جدید، اظهارداشت: نقش هیات امنای استانی برای ایجاد ظرفیت‌های مناسب در سطح استان‌ها و مدیریت واحدها به صورت استانی در این دوره بسیار موثر است و این فعالیت منوط به هماهنگی و حضور فعال اعضای هیات امنا است.
وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای برنامه‌های راهبردی استان‌ها و فرآیندهای مالی، اداری و آموزشی از وظایف و اختیارات هیات‌های امنای استانی است، خاطرنشان کرد: در این دوره نگاهی که به هیات‌های امنای استانی است، نگاه رفع تکلیفی نیست بلکه این هیات‌ها وظایف و اختیاراتی دارند که می‌توانند بر هیات‌های استانی نظارت داشته باشند. بحمدالله در چند ماه گذشته یک دوره هیات امنای استانی در سازمان مرکزی برگزار شد که به حسابرسی موسسه مفید راهبر از دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت که برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه اتفاق افتاد.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین دوره جلسات هیات امنای استانی در ماه‌های باقیمانده سال ۹۷ خبر داد و گفت: این دوره از جلسات نیز با دستورکار نظارت بر برنامه‌های استانی برای اداره اقتصادی و بودجه استان‌ها برگزار خواهد شد.
طهرانچی با بیان اینکه نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامی استانی است و نه واحدی، تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست که یک واحد در استان برای پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی خود در مضیقه باشد و واحد دیگری در آن استان انباشت سرمایه داشته باشد.
وی با بیان اینکه اعضای هیات امناهای استانی شامل اعضای حقیقی و حقوقی است، گفت: چهار نفر از این اعضا از سوی رئیس دانشگاه، دو نفر از سوی رئیس هیات موسس و هیات امنا، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و ۸ عضو حقیقی هیات امنای استانی هستند که این جمع ۸نفره باید علاوه بر جلسات رسمی، به صورت ماهانه جلسات مستمر برای بررسی برنامه‌های راهبردی و مسائل ریز استان برگزار کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دستور ولایتی مبنی بر اختصاص دفاتر در استان‌ها به نمایندگان هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: در این رابطه بخشنامه ای به استان‌ها ابلاغ خواهد شد که جلساتی با حضور رئیس دانشگاه و اعضای حقیقی هیات امنای استان‌ها به عنوان شورای راهبردی راه‌اندازی و دفاتری برای هیات امنای استانی در نظر گرفته شود تا جلسات ماهانه به صورت منظم برگزار شده و معاونان واحدها گزارش‌های خود را به این شورا ارائه کنند.
وی در پایان تاکید کرد: اعضای هیات‌های امنای استانی می‌توانند بازوی مشورتی خوبی برای ارائه امور دانشگاه باشند و به روسای استان‌ها کمک کنند تا برنامه‌های دانشگاه را به نحو احسن پیش ببرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ