جذب دانشجویان دستیاری و تخصص در طرح بومی گزینی بیشتر است

دبیر کلان منطقه ۵ وزارت بهداشت با بیان اینکه بومی گزینی در نظام آموزش عالی کشور با هدف ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا مطرح شده است، گفت: بومی گزینی در آزمون‌های عمومی جذب دانشجویان به سطح مطلوب نرسیده اما در بخش دستیاری و تخصص با توجه به تقاضاهای موجود و علاقه افراد به ماندن در استان فارس و دیگر استانهای منطقه استفاده مطلوب بعمل آمده و جذب اینگونه دانشجویان در حد خوبی صورت گرفته است.

دکتر میرزاخلیل بهمنی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف سند راهبرد گسترش جغرافیایی آموزش عالی سلامت " عدالت در آموزش عالی در سطح کشور" است افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای این سیاست گذاری و به منظور توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت های برابر، توزیع ماموریت های آموزشی، نیروی متخصص مورد نیاز، جلوگیری از فعالیت های تکراری با برگزاری دوره های تخصصی در دانشگاه های کمتر برخوردار با همکاری اساتید و همچنین توسعه همکاری در حوزه آموزش مجازی با سایر دانشگاه های منطقه باعث توسعه این حوزه مهم در سطح کلان منطقه شده است.
وی با بیان این مطلب که الگوی توسعه در آموزش عالی پزشکی، براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی به صورت آمایش سرزمینی دیده شده است اظهار کرد: هر یک از کلان مناطق ۱۰ گانه بر مبنای پتانسیل منطقه ای، جغرافیای و محیط زیست، سوابق علمی دانشگاه ها، امکانات و تجهیزات موجود و در مهمترین بخش نیروهای انسانی متخصص موجود ماموریت هایی ابلاغ شده است و در کلان منطقه ۵ در حوزه علوم زیست دریایی پزشکی این ماموریت به کلان منطقه واگذار شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعتبار بخشی موسسه ای (مراکز آموزشی) و مراکز بیمارستانی در جهت بالا بردن کیفیت نیروی انسانی از مهمترین اقدامات در بالا بردن کیفیت نیروی انسانی در سطح کلان منطقه ۵ دانست و افزود: هر کدام از این موارد پس از تشکیل کلان منطقه تیم های ارزیاب تخصصی شکل گرفته است. این تیم ها ابتدا به صورت درون دانشگاهی با لحاظ کردن استاندارهایی که در هر قسمت تعریف شده خود ارزیابی می‌شوند و این اقدامات نقش پر رنگی در ارتقا کیفی تربیت نیروی انسانی خواهد داشت. البته این اقدامات در راستای آمادگی برای ارزشیابی و اعتبار بخشی در سطح بین المللی است.
دبیر دانشگاه‌های کلان منطقه ۵ وزارت بهداشت در پایان یادآورشد: در شهرستانهایی که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت داشته باشند و همچنین نیاز کشور و منطقه وجود داشته باشد با تقاضای دانشگاه علوم پزشکی و تصویب شورای گسترش این مجموعه ها به صورت مشترک با شبکه های بهداشتی درمانی شهرستان بصورت یکپارچه نسبت به تربیت نیروهای مورد نیاز حداکثر تا سطح کارشناسی اقدام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون دستیاری اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ