جذب بیش از ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گلستان

رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان خواهران ‌گلستان گفت: سال آینده بیش از ۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه در استان پذیرفته خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، بهجت تربتی‌نژاد شامگاه سه شنبه در جشن ۶۵ سالگی مرکز تربیت معلم در استان گلستان اظهار داشت: برنامه مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان خواهران گرگان برای سال آینده ۲ برابر امسال دانشجو جذب می‌کنند که به حدود۶۰۰ دانشجو خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در این دانشگاه در حال حاضر ۳۰۰ دانشجو تحصیل می‌کنند که در ۲ مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و مهارت‌آموزی آموزش می‌بینند و دانشجویان این دانشگاه از طریق کنکور جذب می‌شوند.

رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان خواهران استان گلستان تصریح کرد: دانشجویان هم که ازطریق ماده ۲۸ و در آزمون استخدامی جذب شده‌اند در این دانشگاه آموزش می‌بینند.

تربتی‌نژاد اظهارداشت: در این دانشگاه در ۲ رشته علوم تربیتی و یاری آموزش می‌بینند و در سال آینده علاوه بر افزایش دانشجویان به ۶۰۰ نفر، مقطع کارشناسی ارشد هم در این دانشگاه دانشجو پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پردیس برادران هم همین تعداد دانشجو تحصیل می‌کنند تصریح کرد:دانشجویان کارشناسی ناپیوسته از طریق کنکور جذب می شوند واز همان زمان جذب تعهد استخدامی آنها داده می‌شود که پس از فارغ التحصیلی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت می‌شوند و در کنار درس‌های معمول درس کارورزی را می‌گذرند که کاملا با مهارت آموزشی آشنا می شوند.

۱۲۰۰ معلم امسال در گلستان بازنشسته می شوند

احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان هم در این مراسم اظهارداشت: امسال بیش از ۱۲۰۰ فرهنگی و معلم بازنشسته می‌شوند که در بخش ابتدایی و متوسطه دچار کمبود نیرو خواهیم شد.

وی تاکید کرد:با توجه به بازنشستگی معلمان با ۴۰ تا۵۰ هزار ساعت معلم حق التدریس و حق التدریس رسمی و پیمانی و خرید خدمت می‌توانیم این کسری را جبران کنیم.

گوهری‌راد تصریح کرد: امسال با توجه به این شرایط در اول مهر کسری نخواهیم داشت و پروژه طرح مهر را با آرامش آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان با اشاره به اینکه برای تربیت دانش‌آموزان نیاز به افراد متخصص داریم، خاطرنشان کرد: استفاده از دانشجویان فارغ‌التحصیل مراکز تربیت معلم یکی از راهکارهای تامین نیرو است چرا که این افراد متخصص و مهارت کافی در این زمینه دارند.

گوهری‌راد افزود: مراکز تربیت معلم از جمله در گرگان مرکزی برای تربیت و تامین نیروهای استان خود ودیگر استان ها هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان تاکید کرد: مراکز تربیت معلم افراد کارآزموده ومهار به فنون تدریس را تعلیم می‌دهند و مطمئن هستیم این افراد می‌توانند کمک فراوانی به دانش‌آموزان و تربیت نسل آینده داشته باشند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ