جبران کمبود ۲۵۰۰ نفر نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر

۱۸ نظر

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جبران کمبود ۲۵۰۰ نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت: نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش جزیره خارگ تامین شد.


به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی صبح شنبه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر در منطقه خارگ اظهار داشت: بوکینک فرهنگیان جزیره خارگ و همچنین تامین وعده غذایی فرهنگیان با توجه به قول مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران برای فرهنگیان جزیره برقرار شد.
وی به دغدغه استاندار بوشهر در زمینه بوکینک، تامین وعده غذایی و اسکان فرهنگیان جزیره خارگ اشاره کرد و گفت: در همین راستا نشستی با حضور مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و شورای معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شد تا برای رفع این دغدغه تلاش شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر سازمان دانست و تصریح کرد: برای حرکت در جهت کیفیت بخشی به آموزش و پرورش خارگ باید به مولفه انسانی آن توجه ویژه داشت.
حسینی با بیان اینکه فرهنگیان جزیره طبق قانون های کشوری حق انتقال به مناطق مختلف را دارند یادآور شد: تامین دغدغه های فرهنگیان در جزیره و همچنین ایجاد محرک های تشویقی در ماندگاری معلمان جزیره اثربخش خواهد بود.
وی به شرایط تامین، توزیع و تفکیک نیرو در هر یک از مناطق آموزشی استان اشاره کرد و افزود: تخصیص نیرو بر اساس نرم کلاس، تعداد کلاس و تعداد دانش آموز در سامانه تعیین شده وزارت انجام می شود و استان در این زمینه نمی تواند دخالتی داشته باشد ولی با این وجود، جزیره خارگ به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
خارگ از برخوردارترین مناطق آموزشی استان است
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه امروزه در تمام دنیا تخصیص نیروی انسانی براساس شاخص ها و ضوابط خاص انجام می شود و آموزش و پرورش نیز مستثنی از این قوانین نیست ادامه داد: منطقه خارگ از برخوردارترین مناطق آموزشی استان در زمینه تراز نیروی انسانی است و با وجود اینکه جزیره خارگ کمتر از ۰.۷ درصد سهم دانش آموزی استان را دارد ولی در بحث نیروی انسانی قریب به یک درصد نیروی انسانی به خارگ اختصاص داده شده است.
حسینی با اعلام اینکه ۹۰ درصد نیروهای منطقه خارگ رسمی، پیمانی، نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد بوده است خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در سال گذشته به تبع کشور کمبود نیروی انسانی داشته است و این کمبود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که از طریق نیروهای بازنشسته، حق التدریس آزاد و همکاری همکاران شاغل تامین شده است ولی منطقه خارگ با وجود اینکه به نسبت دیگر مناطق آموزشی مازاد نیرو داشته است به آن، نیروهای حق التدریس تعلق گرفته است.
وی اضافه کرد: در این چند سال ۳۱ نیروی جدید به جزیره خارگ تعلق گرفته است و در ۴ سال آینده نیز ۳۷ دانشجوی متعهد به خدمت به آن اضافه خواهد شد و برای استخدام آزاد سال آینده ۲۱ سهمیه و برای کنکور سال جاری نیز ۱۲ سهمیه برای خارگ در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش استان سعی در تامین نیروها به صورت بومی دارد ولی باید توجه داشت که کسب نمره علمی شرط کشوری است و بومیان باید حداقل نمره علمی را کسب کنند ولی در مصاحبه اختصاصی، نیروهای بومی در اولویت خواهند بود.
حسینی به سیاست بومی گزینی و تامین نیروی حق التدریس بومی اشاره کرد و اظهار داشت: جذب بومیان حق التدریس خارگ از مطالباتی بود که در دیدار اخیر استاندار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد.
وی ادامه داد: در سفر استاندار به جزیره خارگ ۴ میلیارد تومان اعتبار استانی برای تکمیل مدرسه شهدا در راستای تکمیل پروژه های ناتمام تخصیص پیدا کرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ساخت و راه اندازی مدرسه شهید مطهری در تعهد پتروشیمی بوده است و حدود ۸ سال پیش ۲ میلیارد تومان تامین اعتبار برای ساخت مدرسه شهید مطهری توسط پتروشیمی مصوب شد، افزود: تاکنون فقط زیرسازی این مدرسه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک نشستی با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس و استاندار بوشهر در دفتر سرپرست وزارت با اولویت حل مشکلات آموزشی و پرورشی خارگ از جمله نیروی انسانی، حق جزیره، حق نوار مرزی و دیگر مسائل برگزار خواهد شد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۸ نظر برای جبران کمبود ۲۵۰۰ نفر نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر

  • م
    محمد طاها
    ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۰۹
    سلام اینقدناامیدانه حرف نزنید چون بعضیا باانگیزه دارن میخونن لطفا امیدشون ازشون نگیرین
    • ت
      توکلت علی الله
      ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۷
      سلام موافقم.خداییش من قبلا میخوندم اما الان چنننننند روزه دیگه اصلا نمیخونم از بس اومدم اینجا نظراتو خوندم نا امید شدم.
    • ل
      لیلا
      ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
      چمیدونم والا بااین نظرات دوستان من دلسرد شدم والا
      • ن
        نازی
        ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۰:۳۳
        دوستان کلا نظر ندین بعضیا سنگین ترین!😁 میگن ازمون نیست خخخ
        • ل
          لیلا
          ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۴
          اخرش هست یا نیست؟
          • م
            مجید
            ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
            ازمون هست حتما چیزی هست که میگن مسیولیین بیکارنیستن سرکاربزارن
            • ل
              لیلا
              ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
              چمیدونم والا بااین نظرات دوستان من دلسرد شدم والا
          • ن
            نازی
            ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۱۹
            نه نه با ایناییم که میان میگن ازمپن نیست..اخه مگه میشه نباشه؟؟؟ چ حرفایی میزنن
          • م
            منیر سادات حسینی
            ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۹
            خب واسه بهمن ازماده 28امتحان میگیرن.منطورمن اینکه این حق التدریسیاو نهضتیا و اونایی که پارسال ماده28امتحان دادن حدنصاب آوردن از مهر برن دوره البته دوستان این ی نظر شخصیه چون من یکساله این خبرا رو نگاه میکنم و روشی که در پیش گرفتن رو آنالیز کردم به این نتیجه رسیدم.نه دوس دارم خدایی نکرده آیه ی یاس بخونم یا تو دل کسی رو خالی کنم.منم خودم کلی زحمت کشیدم و انتظار.ان شاءالله به حق آقا امام رضا هممون عاقبت بخیر و موفق باشیم
            • ح
              حدیثه هاشمی
              ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
              سلام ببخشید ازمون دقیقا کی برگزار میشه؟بعد چجوری باید ثبت نام کنیم ممنون میشم کامل توضیح بدین
              • ق
                قلی
                ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳
                الهی به امید تو
                • ع
                  علی
                  ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
                  اصلا در کل فایده این آزموناشون چی هست
                  این چند بار هم که برگزار شد که رشته ما را نخواستند. همش واسه ابتدایی نیرو میخواستند.
                  • ن
                    ناشناس
                    ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
                    دوستان عزیزهمان طور که گفتم امسال برای ماده28آزمون برگزار نمیشه واینکه آزمون هی میندازن این ماه و اون ماه برای این هستش که سهمیه 28دادن حق التدریسی هاو اگه آزمون حتی اگه شهریوربودالان ثبت نام میکردن
                    • ر
                      رضا
                      ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
                      من هم میگم آزمون درکارنیست،آخه اول گفتن25هزارماده28 الان گفتن 12هزارتاوبه حق التدریسیها هم گفتن13هزارتاکه هردوتامیشه25هزار،حالا دوباره شاید اعتراض کردن همه ماده28حذف شده سهمیه دادن حق التدریسی وپیش دبستانی
                      • م
                        منیر سادات حسینی
                        ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۲
                        سلام.منم گفتم اینا آزمون رو بهمن برگزارمیکنن وبرای مهر نهضتیا وحق التدریسیا و اونایی که پارسال حدنصاب آوردن رو میفرستن دوره
                        • ل
                          لیلا
                          ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
                          ینی بهمن ازمون برگزار میشه؟
                          • ه
                            هستی
                            ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
                            یعنی ماده28 هیچی نمیگیرن سهمیه دادن حق التدریس
                          • م
                            منیر سادات حسینی
                            ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۶
                            سلام.منم گفتم اینا آزمون رو بهمن برگزارمیکنن وبرای مهر نهضتیا وحق التدریسیا و اونایی که پارسال حدنصاب آوردن رو میفرستن دوره

                        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                        ثبت پاسخ