جبران کمبود معلم در مدارس همدان

۱ نظر

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: امسال ۹۰۰ معلم در استان بازنشسته و نزدیک به ۴۰۰ نفر استخدام می‌شوند و هرچند با کمبود معلم روبرو هستیم، اما با اجرای روش‌های مختلف این کمبود جبران شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمّد پورداود ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: محور برنامه‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و معلم و دانش‌آموز به‌عنوان دو عنصر اساسی تعلیم و تربیت در این سند دیده‌ شده‌اند.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت شامل هر نوع اقدام هدایت گرانه برای پرورش ادراک‌ها و احساسات فرد در ۴ بعد می‌شود و هرچند این سند در سال ۹۰ مصوب شد، اما اجرایی نشده بود.
پورداود بیان کرد: اجرایی شدن سند تحول بنیادین از دو سال پیش در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرارگرفته و شامل ۶ زیر نظام یا ساحت می‌شود که نخستین ساحت آن، تربیت عبادی و اعتقادی است.
وی افزود: از مهر سال گذشته ۴ اولویت اساسی در دستور کار آموزش و پرورش قرارگرفته که سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود و برای سنجش صلاحیت معلم، مراکزی در همدان راه‌اندازی می‌شود.
پورداود اعلام کرد: تمرکززدایی را اولویت دیگر وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: از سال گذشته اقداماتی برای مدرسه محوری شکل‌گرفته و از این پس تنها مرجع صدور بخشنامه وزیر یا مدیرکل آموزش و پرورش است و تصمیم‌گیری راجع به اداره مدرسه و اقدامات آموزشی و پرورشی بر عهده مدیر مدرسه گذاشته شده است.
وی گفت: اجرای طرح‌های تحولی چون تکالیف مهارت محور و کاستن از طرح‌های حافظه محور و برنامه بازی و یادگیری از دیگر برنامه‌های دیده شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و این طرح تاکنون در ۱۰۰ مدرسه اجرا شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: این طرح سال تحصیلی آینده در ۱۰۰ مدرسه دیگر اجرا می‌شود و به مرور زمان باید در همه مدارس پیاده شود تا ضمن بروز خلاقیت در بین دانش آموزان به تقویت هویت بومی، محلی در آن‌ها کمک کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای جبران کمبود معلم در مدارس همدان

  • ت
    تارا
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۳۵
    حالا کی دفترچه میاد ...
    حوصلم سر رفت دیگه بس ک نگاه گوشی کردم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ