ثبت ۲ هزارو ۸۵۰ تعاونی در استان لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با اشاره نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال، گفت: ۲ هزار و ۸۵۰ تعاونی در استان لرستان به ثبت رسیده است.

علی آشتاب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: تعاونی ها نقش بسزایی در تقویت فرهنگ اشتغال در جامعه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاع اجتماعی لرستان، با اشاره به ثبت ۲ هزار و ۸۵۰ تعاونی فعال در استان لرستان، اظهار داشت: ۲۶ هزار و ۵۰۳ نفر در بخش تعاون لرستان مشغول کار هستند.

وی بیان کرد: در طول دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد ۱۲ تعاونی با هزار و ۵۴ عضو در استان لرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

آشتاب، با بیان اینکه با بهره برداری از طرح های تعاونی دهه فجر انقلاب بستر اشتغال ۸۸۱ شغل فراهم شده است، افزود: ۱۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان جهت بهره برداری از این طرح ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت تعاون در اشتغال روستایی، ادامه داد: بحث اشتغال روستایی از محورهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بوده است.

آشتاب، ادامه داد: در این زمینه ابتدا سهم لرستان برای امسال ۱۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این مبلغ به ۱۷۵ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۸۵ میلیارد تومان طرح تصویب و پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار و ۴۹۱ شغل در این زمینه ایجاد شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ارتباط با بحث کارورزی نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۸۷ نفر در واحدها و بنگاه های اقتصادی از طریق طرح کارورز عقد قرارداد و بکارگیری شده‌اند.

وی با اشاره به بحث تعاونی های مسکن مهر استان لرستان، گفت: در بحث مسکن مهر تعاونی‌های فعال در لرستان در مجموع احداث ۱۱ هزار و ۱۸۱ واحد را از ابتدا تا امروز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، اذعان داشت: تا کنون ۸ هزار و ۵۰۵ واحد مسکن مهر در استان لرستان افتتاح شده و ۲ هزار و ۵۷۶ واحد با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در حال احداث است

منبع : خبرگزاری شبستان

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ