ثبت نام ۲۵۰ نفر در استان سمنان برای تسهیلات اشتغال کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی سمنان از آغاز به کار سامانه سیتا ویژه متقاضیان ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش عرب صبح دوشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران با موضوع تشریح سامانه سیتا در محل جهاد کشاورزی سمنان، ابراز کرد: این سامانه ویژه ایجاد فرصت‌های شغلی استان در بخش کشاورزی برای متقاضیان آماده دسترسی است که تا کنون ۲۵۰ نفر برای استفاده از تسهیلات آن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این سامانه در راستای حمایت از متقاضیان ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی ایجاد شده است، افزود: بر اساس مصوبه ارائه شده در این زمینه بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند برای ایجاد ۱۰ رسته شغلی در سیتا ثبت نام کنند.

تخصیص بخش اعظم اعتبارات سیتا به گلخانه‌ها

معاون جهاد کشاورزی سمنان درباره ۱۰ رسته شغلی موجود در سامانه توضیح داد: گلخانه، شیلات آبزیان، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و غذایی، دام‌پروری، دامپزشکی و گیاه‌پزشکی، فنی و مشاوره‌ای، کسب و کارهای خرد، مکانیزاسیون و مدرن سازی کشاورزی و کسب و کارهای بازرگانی در زمره بخش‌هایی هستند که متقاضیان دریافت تسهیلات در آن ثبت نام می‌کنند.

عرب بیان کرد: درمجموع ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های شغلی بخش کشاورزی به استان سمنان اختصاص یافته که سه چهارم آن می‌بایست به گلخانه مرتبط شود.

وی افزود: متقاضیان ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی پس از ثبت نام در این سامانه و ارائه مدارک منتظر بررسی و پایش تقاضا از سوی جهاد شده و سپس به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ