توسعه ی کسب وکارهای مبتنی بر فن آوری ارتباطات باعث افزایش اشتغال زایی بانوان می شود

مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر اظهار داشت: توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به افزایش سهم بانوان در بازارکار و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، سهم به سزایی رو ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گناوه، کارگاه آموزشی نقش فن آوری اطلاعات در توانمند سازی جوانان و زنان صبح امروز دربخش ریگ برگزار شد.
مسعود شیر افکن در این آئین ابراز داشت: آشنایی با فن آوری اطلاعات و ارتباطات نقشی اساسی در موفقیت های فردی و اجتماعی ایفا می کند و بهرمندی از این ابزار می تواند کسب و کارهای موجود را متحول کند و در حل مساله اشتغال راه گشا باشد.
خشدار ریگ افزود: بستر های خوبی در بخش بندر ریگ در زمینه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که باید با برنامه ریزی جهت بهرمندی در راستای شکوفایی استعدادها و ظرفیت ها صورت پذیرد.
در ادامه این نشست مریم آذر شب بیان داشت: توانمندسازی بانوان با بهره گیری از فضای فناوری اطلاعات و ایجاد کسب و کارهای نوپا و استارت آپی راهکار توسعه ی کارآفرینی نوین و برون رفت از چالش و شکاف قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاهی و بانوان دارای مدارک بالای تحصیلی با فضای اشتغال ‌است.
مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: آمارها بر سهم ۵۱.۵ درصدی بانوان با سطح تحصیلات دانشگاهی در بانوان بیکار و جویای کار استان حکایت دارد و با توجه به افزایش نرخ ورود زنان به دانشگاه ها، نرخ بیکاری در میان دختران و زنان تحصیل کرده بصورت قابل توجهی در حال افزایش است که نپرداختن به موقع به این موضوع و چاره اندیشی مسئولین، می تواند به چالش بزرگی تبدیل گردد.
آذر شب افزود: توسعه ی کسب وکارهای استارت آپی و کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به کاهش این شکاف و افزایش سهم بانوان در بازار کار و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، سهم به سزایی رو ایفا کند.
وی تصریح کرد: فضای مجازی و فناوری ارتباطات امروزی تنها فضایی است که فارغ از نگاه جنسیتی فرصت برابر حضور برای همه را فراهم می کند و بانوان می توانند خارج از محدودیت های موجود در فضای واقعی اشتغال و بازار کار فعال باشند.
مدیرکل امور بانوان استان بوشهر گفت: فضای مجازی می تواند فرصت مناسبی را برای حضور بانوان در بازار کسب و کار بدون محدودیت مکانی و زمانی فراهم کند.
آذرشب افزود: موضوعی که به تکرار به عنوان یک چالش از طرف بانوان تولیدگر و صنعتگر مطرح می شود، مشکل در فروش تولیدات و محصولات است که با توجه به تغییرات بوجود آمده در شیوه ارائه خدمات با استفاده از قابلیتی به نام تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به عنوان یک راهکار روزآمد در پوشش مطالبه به حق بانوان مدنظر قرار بگیرد.
وی گفت: وصل کردن و روان سازی فرآیند دسترسی به منابع و حمایت های تسهیل گرایانه بخش دولتی و نظام بانکی برای صاحبان ایده هدفی است که به جد دنبال خواهیم کرد.‌
مدیرکل بانوان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم زمینه حضور بانوان و جوانان استان را در فضای کسب و کار اینترنتی و زمینه کمک به پایداری و فراگیری اشتغال ایجاد شده را در نقش شتاب دهندگی و تسهیل گری با بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرای و بخش خصوصی حمایتگر برای زنان و جوانان مشتاق و خلاق و پر از ایده های نو را فراهم کنیم.
علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با افزایش، باند اینترنت سرعت آن هم افزایش یافته و این مهم سبب ایجاد فضای مناسبی برای کسب و کار در حوزه تکنولوژی برتر و فناوری اطلاعات شده و همچنین فرصت خوبی برای فروش کالای ملوانی در بنادر استان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ