توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود

فرماندار شهرستان کیار گفت: گردشگری در بحث درآمدزایی و اقتصادی تاثیر زیادی دارد و می‌تواند در آینده در ایجاد اشتغال پایدار جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی فتح نصیریان ظهر امروز در اختتامیه جشنواره استانی عکس با اشاره به هنر عکاسی و تاثیرگذاری آن اظهار داشت: قدرت و تاثیرگذاری تصویر، رسانه و عکاسی در جامعه از خود خبر سبقت گرفته است و هنر عکاسی تاثیر زیادی بر جامعه دارد بنابراین نمی‌توان برای این هنر قیمت در نظر گرفت چرا که ارزش آن بسیار زیاد و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از کشورهای مختلف در حوزه گردشگری تمرکز ویژه‌ای دارند و از این حوزه در اشتغال‌زایی و کسب درآمد استفاده زیادی می‌کنند افزود: نقش عکاس در این زمینه بسیار زیاد است چرا که با نشر تصاویر مناطق گردشگری، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و زیبایی‌های کشور در معرفی آن کشور و مناطق و جذب گردشگر تاثیر زیادی دارد.

فرماندار شهرستان کیار بیان کرد: گردشگری در بحث درآمدزایی و اقتصادی تاثیر زیادی دارد و می‌تواند در آینده در ایجاد اشتغال پایدار جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

نصیریان با بیان اینکه عکس در شناسایی جامعه، آشنایی و معرفی آن نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: عکس یک رسانه مستقل است و قدرت تکثیر دارد بنابراین می‌تواند یک زبان بین‌المللی در جامعه و ویترین خبر محسوب شود و در دیدگاه جامعه موثر باشد.

وی با اشاره به اثرات عکاسی و عکس در جامعه، تصریح کرد: عکس می‌تواند بستر مناسبی را برای کارهای علمی و پژوهی فراهم کند و در شناسایی و معرفی اقوام ملل مختلف و آداب و رسوم آن ها موثر باشد.

فرماندار شهرستان کیار ادامه داد: هنر عکاسی همچنین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی دستاوردهای خوبی را داشته است.

امام جمعه شهرستان کیار در ادامه با بیان اینکه هنر عکاسی و عکس در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار داشت: همه جانبه بودن عکس بسیار شیرین و لذت بخش است. عکس نباید گزینشی باشد بلکه باید نمادهای مختلف را در بر گیرد.

حجت‌الاسلام یدالله زمانی افزود: باید مراقب باشیم عکس سوژه بدبینی در جامعه نشود و قداست خود را حفظ کند. چرا که مقام معظم رهبری از عکس به هنر فاخر تعبیر می‌کنند که می‌تواند آثار را ماندگار کند و برای نسل‌های بعد مفید باشد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ