توسعه مشاغل خانگی موجب ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با ایجاد مشاغل خانگی می توان به اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام در حاشیه برپایی دومین نمایشگاه خانواده مینودری اظهار داشت: فعالیتهای هنری و کسب و کار با رویکرد صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی به افزایش نشاط اجتماعی کمک می کند و اشتغال پایدار با ایجاد مشاغل خانگی یکی از ضرورتهای رونق اقتصادی در شرایط کنونی است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه صنایع دستی و هنری علاوه بر ایجاد اشتغال به افزایش نشاط اجتماعی منجر خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآورشد: مشاغل خرد و خانگی بسترمناسبی برای اشتغالزایی تمامی اعضا خانواده به شمار می رود و بانوان با آثار هنری و فرهنگی می توانند با کمترین هزینه و مواد اولیه در کنار خانواده اشتغال مناسبی داشته باشند.
وی به اهمیت پر کردن اوقات فراغت گروههای سنی اشاره کرد و گفت: بانوان با انجام فعالیتهای هنری می توانند در کنار امرار معاش برای خود اوقات فراغت مناسبی نیز مهیا کنند.
بیدخام اضافه کرد: مشاغل خانگی با توجه به هزینه و سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر مشاغل و فعالیت در محیط خانه بیشتر مورد توجه بانوان قرار می گیرد و تولید کالا با ذوق و استعداد بانوان و فروش بدون واسطه آن با ایجاد انگیزه بالایی همراه است و پس از مدتی به افزایش نشاط اجتماعی و شادابی بانوان منجر می شود.
بیدخام با بیان اینکه نمایشگاه اشتغال و کسب و کار بانوان هر ماه در قزوین برگزار می شود، یادآورشد: ثابت بودن مکان نمایشگاه باعث می شود بازدید کننده های مستمری برای تهیه و تامین صنایع دستی به این مکان مراجعه کنند و همواره برای فعالان هنری بانوان هم یک درآمد پایدار ایجاد شود.
وی به لزوم توسعه اشتغال و گسترش مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: حمایت از مشاغل خانگی باید با هدف گسترش اشتغال زایی و توانمند سازی قشر جوان جامعه انجام شود که در این زمینه با هماهنگیهای به عمل آمده با صندوق کارآفرین امید واداره کل میراث فرهنگی مقرر شد کسانی که در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت می کنند با دریافت کارت صنایع دستی از اداره کل میراث فرهنگی بتوانند از تسهیلات کم بهره
برای توسعه و رونق فعالیتهای خود استفاده کنند.
بیدخام اظهارداشت: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی فراموش شده و توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در بانوان دارد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ