توسعه مشاغل خانگی عاملی برای توسعه شهرستان‌هاست

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیجار گفت: توسعه صنایع دستی و مشاغل خانگی در کنار سایر بخش های دیگر می‌تواند از عامل های توسعه هر شهرستان باشد.

ابراهیم الیاسوند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا گفت: حوزه صنایع دستی شهرستان بیجار تا قبل از ادغام با میراث فرهنگی تعطیل بود، اما طی سال های اخیر و بعد از ادغام این دو حوزه باهم، فعالیت های خوبی در این بخش انجام شده‌است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، شناسایی صنایع دستی بیجار را در اولویت قرار دادیم، افزود: اکنون درصددیم تا با شناسایی صنعت گران و صنایع مورد قبول مردم، زمینه فعالیت در حوزه صنایع دستی برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان بیجار را فراهم کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع فرهنگی و گردشگری بیجار بیان کرد: با توجه به نیازهای امروزی جامعه، توسعه صنایع دستی و مشاغل خانگی یکی از عامل های توسعه هر شهرستان است.
وی ادامه داد: صنایع دستی و مشاغل خانگی به تنهایی عامل توسعه یک شهرستان نیست، اما می تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه هر شهرستان دخیل باشد.
الیاسوند عنوان کرد: مشاغل و صنایع دستی مورد علاقه مردم بیجار که ظرفیت توسعه شهرستان را نیز دارد، شناسایی کردیم که می‌توان به مواردی از جمله صنایع چرمی، گلیم بافی، سوزن دوزی و... اشاره کرد.
این مقام مسئول با اشاره به استفاده از این ظرفیت و توسعه این مشاغل اظهار کرد: ما برای توسعه مشاغل خانگی باید بازارچه های موقت و دائمی را دایر کنیم که در این راستا در صدد بازگشایی تیمچه حاج شهباز برای فروش صنایع دستی صنعت کاران شهرستان هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ