توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برای گسترش اشتغال

استاندار بوشهر با قابلیت‌های بالای استان بوشهر در بخش صنایع دستی، گفت: ظرفیت‌های بخش گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برای توسعه اشتغال استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند سه‌شنبه‌شب در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان تنگستان اظهار داشت: استان بوشهر با برخورداری از سواحل طولانی دارای ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری دریایی است.

وی از شهرستان تنگستان به عنوان یکی از قطب‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نام برد و اضافه کرد: باید زمینه‌های توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی در شهرستان تنگستان فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به سفر وزیر کشور به استان بوشهر و بازدید از شهرستان تنگستان تصریح کرد: برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه بوم گردی و صنایع دستی در بندر عامری ضروری است و باید تلاش ویژه در این زمینه را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان تنگستان نیز ضمن تشکر از حضور و توجه استاندار بوشهر به شهرستان تنگستان اظهار داشت: تغییر ذائقه مردم و گرایش به سمت مناطق بکر و روستاها به خاطر فرار از هیاهوی شهرها فرصتی برای توسعه صنعت توریسم در منطقه هستند.

عبدالحسین رفیعی‌پور اضافه کرد: از آنجا که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد تسهیلات لازم نیز در اختیار فعالان این بخش قرار می‌گیرد تا بتوانند در راستای توسعه گردشگری اقدام نمایند.

در سفر وزیر کشور به استان بوشهر، سایت و اپلیکیشن گردشگری و بوم گردی استان بوشهر در روستای بندر عامری تنگستان رونمایی خواهد شد.

این اپلیکیشن شامل تاریخچه، آداب و رسوم، آثار تاریخی و گردشگری، جاذبه‌ های طبیعی، موزه‌ ها، خدمات رفاهی، اقامتگاه بوم گردی ، صنایع‌ دستی، حمل و نقل، مراکز زیارتی، سلامت و درمانی، بازی ‌های محلی و مشاهیر روستاهای هدف گردشگری استان بوشهر است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری بوشهر اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ