توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همدان گفت: مجلس و دولت باید در توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری وارد شوند.

اکبر رنجبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به میزبانی همدان از اجلاس جهانی گردشگری UNWTO اظهار کرد: این اجلاس‌ می‌تواند در راستای تقویت پایه‌های اقتصادی استان کمک کند که بر این اساس باید مورد توجه همه مسوولان استان و کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز باید با جدیت تلاش خود را بکار گیریم تا بتوانیم از ظرفیت میراث فرهنگی، منابع‌طبیعی و گردشگری استان برای بهره‌مندی بهتر از میزبانی استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجلس و دولت نیز باید در موضوع توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری وارد شوند، گفت: گردشگری که ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار است، نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان اینکه منابع و اعتبارات باید در اختیار این صنعت قرار گرفته و مردم برای سرمایه‌گذاری در مسیر گردشگری آگاهی لازم را پیدا کنند، افزود: باید بتوان از لحاظ ارتقای صنعت گردشگری، ظرفیت و توانمندی استان را بالا ببریم تا زمینه اشتغال نیز برای جوانان فراهم شود.

رنجبرزاده گردشگری را یکی از مسیرهای اشتغال با ثبات عنوان کرد و گفت: بسیاری از محورهای توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری هنوز به خوبی مطرح نشده که بر این اساس باید به میراث فرهنگی و بوم‌گردی توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌توان به ثروت ملی کمک کرد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم و افزایش جذب گردشگر در توسعه همه جانبه استان و کشور نیز موثر است.

عضو هیات رئیسه مجلس نقاط دیدنی چون غار علیصدر، گنجنامه و سایر آثار میراث فرهنگی در همدان و شهرستان‌ها را ظرفیت خوبی عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود آثار بی‌نظیر در استان، مدیریت ارشاد استان باید به صورت مداوم بخشی از برنامه‌ریزی و مدیریت استانی را به توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه حضور کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی و استان همدان می‌تواند خاطرات خوبی از فرهنگ ما در ذهن آنها ایجاد کند، افزود: مهمانان حاضر در اجلاس سفرایی برای انتقال فرهنگ ما به کشور خود هستند و آنها را برای سفرها و سرمایه‌گذاری‌های بعدی تشویق و ترغیب خواهند کرد.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه باید حضور کشورهای مختلف جهان را در این اجلاس به فال نیک گرفت و برای حضور و بهره‌مندی کیفی‌تر از حضور آنها برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد، افزود: این رویداد باید با نظم و انضباط بیشتری انجام شود تا آنها کاملاً با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور آشنا شده و در جذب سرمایه‌گذار در سطوح اقتصادی اثرگذار باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه امیدواریم میزبانی همدان موجب بهره‌مندی کشورمان نیز از این رویداد شود، گفت: برگزاری اجلاس جهانی گردشگری یک فرصت استثنایی برای استان است که امیدوارم مسوولان استان بتوانند این فرصت را غنیمت شمارند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ