توجه به اشتغال زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: توجه ویژه به روستاییان و اشتغال زنان روستایی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا ناهید پرویز پور روز شنبه همزمان با دومین روز از آغاز دهه فجر در جشنواره فرهنگی، ورزشی زنان روستایی در مرکز تربیتی، فرهنگی خرم آباد اظهار داشت: در دوران پیش از انقلاب اسلامی توجه اندکی به روستاییان می‌شد و این قشر در مسیر توسعه قرار نداشتند.
وی گفت: علاوه بر نبود زیرساخت های عمرانی، امکانات اولیه هم برای روستاییان وجود نداشت همچنین در مسائل فرهنگی و اجتماعی شاهد کمبودهای بسیاری در روستاها بوده ایم.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی ۷۰ درصد از جمعیت روستایی ما بی سواد بودند و وضعیت زنان در حوزه‌های بهداشت، سلامت، سواد آموزی و مرگ و میر مادران و نوزادان وضعیت اسفناک را شاهد بودیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: توجه ویژه به روستاییان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که پس از انقلاب با خدمات ارزنده در حوزه روستا مواجه شدیم.
پرویزپور ادامه داد: اکنون ۹۰ درصد از زنان روستایی تحت پوشش سلامت زنان هستند همچنین ۹۵درصد مرگ و میر مادران و نوزادان کاهش و خانه های بهداشت در روستاها ۹۰ درصد افزایش یافت.
وی گفت: صندوق های خرد زنان روستایی و توجه به توانمندسازی زنان روستایی از دیگر دستاوردها انقلاب اسلامی بود که با سرمایه های اندک خود و حمایت های دولت ایجاد شد.
وی اضافه کرد: ۶۸ صندوق خرد زنان روستایی دو لرستان وجود دارد که علاوه بر اشتغالزایی در حوزه زنان و کارآفرینی برای این قشر، به زنان اعتماد به نفس داده شد و قدرت تصمیم گیری آنان بالا رفته است.
پرویزپور بیان کرد: در تولیدات کشاورزی، بسته بندی محصولات غذایی همچنین در کشت زعفران اقدامات خوبی در حوزه زنان صورت گرفت حتی در بعضی از صندوق های خرد شاهد برند سازی محصولات در بین زنان روستایی هستیم.
وی گفت: روستاییان به دلیل اینکه چهار پنجم نیاز کشور را تامین می کنند و یک سوم اشتغال کشور را بر عهده دارند نقش مهمی در توسعه کشور داشته و زنان با علاقه و پشتکار در بحث صندوق های خرد پیش قدم هستند و امیدواریم شاهد افزایش این صندوق‌ها باشیم.
وی به برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی زنان روستایی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره و توجه به بازی‌های بومی محلی همچنین سلامت، ورزش و تحرک جسمی زنان روستایی یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.
پرویزپور افزود: ورزش های بومی محلی انتقال دهنده فرهنگ محلی بوده و برگزاری این جشنواره ها نشاط اجتماعی زنان را تقویت می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود در کنار توانمند سازی اقتصادی زنان بحث بوم گردی هم مد نظر قرار گیرد که زنان می‌توانند در آن ورود پیدا کرده چرا که در توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر موثر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ