توافق جدید دولت و قوه قضائیه برای جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ۹۶

معاون منابع انسانی قوه قضائیه از توافق جدید با دولت در رابطه با جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی امور اداری قوه قضائیه در سال ۹۶ خبر داد و گفت: جذب این افراد با لحاظ اولویت آغاز شده است.

حجت‌الاسلام علی‌رضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با آخرین تصمیم اتخاذ شده درباره استخدام ۷ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی کارکنان امور اداری قوه قضائیه سال ۱۳۹۶ گفت: آخرین جلسه‌ای که سه هفته پیش با حضور آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور آقای آوایی وزیر دادگستری، آقای بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه و اینجانب برگزار شد مقرر شد که قوه قضائیه اعلام کند که هر میزان که می‌تواند با اتکا به بودجه خودش نسبت به صدور مجوز استخدام اقدام کند و سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تامین بودجه برای استخدام مابقی افراد اقدام لازم را صورت دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این استخدام با مجوز صورت گرفته است یا خیر، گفت: مجوز دو بخش دارد یک بخش مربوط به شرایط و ضوابط استخدام است که مشکلی ندارد و بخش دوم مربوط به بودجه است که توسط دولت و سازمان برنامه بودجه تامین می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه جذب قبول شدگان در این آزمون با اتکا به بودجه موجود قوه قضائیه به ترتیب اولویت آغاز شده است، افزود: مابقی افراد نیز با تامین بودجه از سوی دولت جذب می‌شوند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه درباره میزان جذب قاضی در سال ۹۸ نیز با اشاره به اینکه معمولا ۸۰۰ نفر در سال جذب می‌شوند، در پاسخ به این سوال که آیا این تعداد با توجه به نیازهای قوه قضائیه کافی است، گفت: ۸۰۰ نفر تعدادی است که در برنامه ششم ذکر شده و بر روی آن کار کارشناسی صورت گرفته است و چنانچه ما تا پایان برنامه بتوانیم سالانه همین تعداد را جذب کنیم رقم مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری آزمون عمومی جذب قضات شهریوماه خواهد بود، افزود: توافق در زمینه برگزاری آزمون با سازمان سنجش صورت گرفته است و تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده صفحه استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ