تمام سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار و مشاغل خانگی در کردستان جذب شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان برجذب ۱۰۰ درصدی سهمیه استان از تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی امروز یکشنبه در نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: شهرستان های سروآباد و دهگلان دارای ظرفیت فراوانی در بخش کشاورزی و صنعت هستند.

وی عنوان کرد: همه مدیران بانک های استان برنامه های پوشش این دو شهرستان به ویژه در حوزه اشتغال پایدار روستایی را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان سال گذشته در حوزه اشتغال خانگی و تسهیلات حمایتی عملکرد مطلوبی داست، بیان کرد: انتظار داریم مدیران بانک ها و مدیران دستگاه های اجرایی، اشتغالزایی در حوزه مشاغل خانگی و تسهیلات حمایتی را هم‌چون سال گذشته جدی بگیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر پرداخت صحیح اعتبارات مشاغل خانگی که منجر به تولید محصولات و تولیدات خانگی شود، تاکید کرد و اظهارداشت: از آنجا که این تسهیلات ویژه مناطق محروم است انتظار می رود دستگاه های اجرایی در صدور مجوزهای آن سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

فیروزی با اشاره به اینکه تا ۱۵ شهریور ماه امسال فرصت جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وجود دارد، اضافه کرد: بانک های عامل پرداخت این تسهیلات تمام توان و نیروی خود را برای جذب باقی مانده تسهیلات اختصاص داده شده به استان بکارگیرند.

رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه سهمیه این نهاد در حوزه اشتغال خانگی ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر دراستان است، گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند.

چیا سهراب نژاد عنوان کرد: کار بزرگی در حال اجرا است و می طلبد مدیران استان توجه و اهمیتی بیشتری برای مشاغل خانگی قائل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ